Sprite, våran älskade hund.

Sommaren 2006 var jag, mamma, pappa och Joakim i Thailand. Det fanns då en hund på resorten där vi bodde som alla var rädda för eftersom han attackerade folk. Ingen ville gå nära honom och alla berättade om hur elak han var och att de inte tyckte om honom. Vi kunde inget annat än älska honom eftersom han var såå fiiin. Steg för steg försökte vi komma närmare honom. Vi gav han mat, vi tvättade honom, vi gav ha kärlek etc och tillslut blev han han friendly mot oss. När jag och Joakim åkte hem var det väldigt sorgligt att lämna honom. Värre var det för mamma och pappa eftersom de stannade en månad till med honom. När de skulle åka hem sprang Sprite efter bilen och försökte hoppa in i den :(

När vi åkte tillbaka sommaren 2007 hittade vi honom inte. Alla sa att han var död. Att han blivit överkörd av en moppe. Det känndes inte ritktigt samma att vara på Koh Tao utan våran Sprite. Men iår hände något helt underbart. När mamma och pappa var påväg till bangkok såg de en man som de tyckte att de kände igen. Och det visade sig att han var våran granne på Koh Tao för två år sedan och han berättade att Sprite lever och vart han fanns!!!!!!!!

Så nu har mamma och pappa återförenats med våran älskade Sprite. Jag började gråta när de berättade det och Lisa, min värdmamma, började gråta när jag berättade det för henne :)

Sprite och mamma


Kommentarer
Postat av: Anonym

Va myspys! Ni får ju ta med honom hem eller något så han slipper bo i Thailand utan er!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback