julias ensamdag

Kalla mig mobbad om ni vill. Men jag har faktiskt haft en riktigt bra dag!
Det började med att jag jobbade från 10 imorse till klockan 2. Efter det ringde Greg och frågade om jag ville komma bort till zoo't och sen åka och käka dinner med dem. Det lockade inte så himla mycket så jag drog en liten vit lögn och sa att jag hade viktigare saker för  mig.
I själva verket hade jag ingenting planerat och jag ville inte stanna hemma så jag var tvungen att komma på någonting att göra. Vad gör man som tjej när man är uttråkad? Jo, man åker och shoppar :) Inte nog med det, man går och käkar på resturang helt ensam!

Jag började med shoppingen. Det inhandlades en guess väska, ett svart ribbat linne, en present till lillebror, jeans, kofta, mjukisbyxor, långarmad tröja och en kjol. Efter shoppingen var det mat som stod på schemat. Thaimaten drog det längsta strået även denna dagen. Det kändes lite mobbat, det kan jag hålla med om, att gå och äta på resturang helt själv. Tur att Sandra ringde mig så de andra gästerna fattade att jag faktist har en kompis!
Personalen måste ha tycket synd om mig för de körde värsta hundögonen till mig och gick hela tiden förbi för att höra om jag var okej och att maten smakade som den skulle. När jag var klar och skulle betala notan kom ägaren fram till mig och gav mig värsta guldkortet, nu snackar vi VIP! Så varje gång jag går dit i framtiden får jag 20% rabatt! Inte så illa pinkat va?

Vad passar bättre när man är mätt och belåten än att sjunka ner i en biosalong och kolla på en rulle?  Get Smart har verkar riktigt rolig på trailern så jag valde den. Det ångrar jag verkligen inte, den var sjukt skoj. Jag hade kineser på båda sidorna om mig som skrattade HÖGT (högre än min mormor, ni som träffat henne vet vad jag snackar om) så jag hade inget att skämmas över, det vara bara att dra på gapflabbet filmen igenom!

Ibland behöver man en dag för sig själv.  Iofs är jag själv varje dag, haha, men en ensamdag in public behöver man ibland med!


Kommentarer
Postat av: Jenny

hej gums! vi va pa bio idag med pa times square i KL...tankte faktist se samma film som du men det blev wanted med angelina jolie, tyckte den va riktigt bra den med!! nu ska vi hem och lamna av shoppingkassarna och sen ut och skaffa oss nya pa marknaden dar vi bor! :) Tank att vi snart ska ses igen...ar faktist glad over ditt beslut att komma hem!! MISS U! PUSS

2008-07-07 @ 13:27:47
Postat av: Malin

Du är ball! jag hade aldrig vågat gå själv... Men det är så man måste prova nu!

Gud vad jag längtar tillbaka! Ha det toppen, vi cs ju faktiskt snart ;)

2008-07-07 @ 18:38:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback