en dag i au pair livet

hur en vanlig dag för en au pair ser ut kan vara väldigt olika. bara genom att flytta över gatan så förändrades min dag helt. arbetstiden, sysslor och regler beror helt på vilken familj man är hos
.
såhär ser oftast mina dagar ut:
9.30 - Fia kommer och väcker mig. morgonpromenad.
11.00 - sätter mig vid datorn
13.00 - börjar jobba. (en dag på 'jobbet' för mig kan innebära allt från att; gå ut med hunden, åka och handla, tvätta barnens kläder, laga mat ihop med mamman, sitta vid datan om inte lisa är hemma, göra ärrenden åt lisa, etc)
17.30 - vi käkar kvällsmat
19.00 - off. dock slutar jag oftast efter maten och det brukar vara tidigare.
19.15 - träffar fia. antingen sitter vi hos mig, kollar på film hos henne, på starbucks, shoppar etc.
00.00 - tack och godnatt.

det bästa med mitt jobb är helt klart att jag slipper leka med ungarna. jag är antgaligen den enda au pairen som har det så. men jag gillar det verkligen. lagar hellre mat än att ha jobbiga ungar att ta hand om. lisa bryr sig inte om jag sitter och läser en bok medans kidsen är ute och leker, bara jag kollar till dem lite då och då! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback