Årets första dopp!

Idag hade jag som plan att gå upp tidigt och sedan åka direkt ut till Johanna. Pigg som en mört var jag klockan 8.55 och traskade ner i huset. När jag hittade Maja sovande i en annan säng var jag ju bara tvungen att lägga mig hos henne och lyckades somna om! Trots detta var jag ändå ute i Järanäs i hyffsat god tid, lite efter 11 skulle jag gissa på.

Jag och Johanna spenderade den mest av tiden i solen. Jag liggandes i solstol och Jojjo på marken. Inte mycket blev det sagt heller. Vi känner varandra nästan för bra så vi behöver knappt prata med varandra :P
Efter att vi hade käkat lunch tog vi med oss lilla hundvalpen Texas ner till bryggan för ett dopp. Stackars byracka råkade ramla i vattnet när han försökta ta min jordgudde (jag lovar, jag puttade honom inte!) men vi räddade honom snabbt.
Jojjo skulle i och bada benen och helt plötsligt står även jag i vattnet, jag som aaaldrig badar i Sverige! Och vad tänkte jag på när jag sa 'kom igen, vi doppar oss!' Var jag från vettet? Sagt och gjort, det var bara att försöka njuta. Jag har tyvärr inget bildbevis på att jag faktist har badat i Sverige men hela Unnaryd kan antagligen skriva under på att de hörde mig skrika när jag höll på att frysa röven av mig. Efter ett tag i vattnet blev det riktigt behagligt så vi stannade i en stund.

När jag kom hem från Jojjo var det dags för mig att klippa gräset. Jag har försökt göra andra saker hela tiden så jag skulle kunna slippa det, men nu var det på tiden. Jag hade då två alternativ: 1. Att jag själv skulle göra det. 2. Ringa in liemannen (och honom vet jag inte riktigt om jag litar på)
Jag fick klippa det själv men det uppkom ett litet problem innan jag ens hann börja. Hur fan får man igång gräsklipparen? Jag försökte utan lycka så jag fick ringa till mina föräldrar i Thailand för lite instruktioner :)
Nu är gräset fint som snus och jag tror nog bestämt att jag blev lite starkare på kuppen. Det är inte helt lätt att köra runt med en gräsklippare vill jag lova. Rickard, dina biceps kan slänga sig i väggen efter min runda på gräsmattan!

Julia - nu även under namnet Juliemannen.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hahaha....skrattar så jag gråter!!

2009-06-24 @ 18:45:18
Postat av: jo

har du typ försvunnit damen?

2009-06-25 @ 10:40:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback