Lördag

Jag satt i valet och kvalet ifall håret skulle göras mörkare eller ljusare. Tillslut bestämde jag mig för det mörkare alternativet och mamma slängde snällt i det som skulle bli brunt. Efter en halvtimme var det dags att skölja ut och resultatet blev... LILA!
Mamma gjorde en ny häxblandning av hennes frisörvätskor för att få bort de lila från mitt huvud...
Ja, resultatet ser ni på bilden. Första tanken var att greppa trimmern och skalpera skallen. Kom efter någon sekund på att jag antagligen skulle ångra mig något grymt över att ha 'gjort en Britney', så jag skippade det.

Nu har jag vant mig vid den nya färgen och börjar tycka att det är helt okej. Jag bryr mig egentligen inte jättemycket om hur jag ser ut i huvudet men när det blev lila var jag bara tvungen att göra något åt det.
Nu är färgen nästan svart (mycket mörkare än bilden alltså) och slår lite mot det röda, som ni ser. Jag kan tyvärr inte välja så mycket annat än att det ska slå mot rött. Alla har ju speciella pigment i sina hår och jag har röda. Antingen får jag ha lite mot rött eller jätteblont som jag hade innan. Så jag får nöja mig med detta! 


Ikväll blir det bara lugnt här hemma. Rickard ska iväg till Örebro jättetidigt imorgon så det blev tyvärr ingen fotboll med vänner ikväll :(

Kommentarer
Postat av: J

Jag tror du är läcker i det! :) Synd att ni inte kunde vara med igår. Men fotbollen sög ju ändå, tyvärr..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback