sommaren som försvann & au pair intervju!

Nu känns det som att sommaren börjar gå mot sitt slut och man kommer mer och mer tillbaka in i en lagom trist vardag. Vädret har sagt sitt och vägrar ge oss sol. Sen när bestämde Sverige att vi vill ha det sämsta sommarvädret i världen? Jag var då inte med när det beslutet togs, det kan jag skriva under på!
Idag medan Rickard hade sin uppkörning hade jag intervju med en blivande Au Pair. Det är verkligen kul att möta nya au pairer. Jag kom själv ihåg hur förväntansfull man var över att få åka till The Big US and A.
Intervjun idag tog ganska lång tid, 2h och 30min. Den blivande au pairen gör ett personlighetstest som tar ganska lång tid och sen pratar jag på större delen av tiden. Jag berättade det mesta man behöver veta och gav lite tips på vad jag tycker är extra viktigt när man t.ex. ska välja familj. Hon ställde även frågor till mig som jag svarade på så gott jag kunde. 
Förhoppningsvis blir jag klar med min rapport till Au Pair förmedlingen imorgon så familjer kan börja kontakta tjejen så snabbt som möjligt! Åh så mycket roligt hon har att se fram emot. Jag önskar ibland att jag kunde spola tillbaka tiden och göra om mitt år i USA :)
Nåväl, drömma kan man. Jag har åtminstone min extrafamilj i staterna som jag kan hälsa på precis när jag vill.. eller när plånboken tillåter det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback