bästa morgonen i hela mitt liv!

Detta är den bästa morgonen i hela mitt liv! Jag tar det från början..
Jag vaknade upp strax efter klockan nio av en strålande sol. Ibland kan jag överdriva när jag säger att det är strålande sol men idag var det ingen överdrift! Inte ett moln på himlen!

Vi åt en snabb frukost för att sedan köra ner till hamnen där vi skulle träffa advokaten. Vi gav honom våra pass och en liten peng så nu ska han ge oss 30 dagar till i Thailand. Underbart och så himla smidigt att han ordnar detta åt oss. Annars hade vi varit tvunga att åka till närmsta immigration office, som ligger på Koh Samui, för att ordna det själva.

Nu till det bästa av allt. Medans Rickard satt och väntade på advokaten tog jag med min dator till ett kontor där de säljer land på Koh tao. Jag har nämligen sett att en av dem som arbetar där har en mac. Ägaren av datorn var på resa till Bangkok med någon högre makt har tänkt på mig, för han hade glömt sin laddare till datorn på kontoret!!!!
THANK GOD! Så jag frågade snällt om jag kunde få testa hans laddare (jag försökte förklara mitt problem för thailändaren som var på plats och hon förstod säkert inte ett ord av det jag sa). Hon log och sa ja ändå. Vad händer då? Laddaren lyser grönt! Jipppppie!
Jag tackade för mig och gick tillbaka till Rickard. Nu tycker ni säkert att jag är skittöntig men jag började lipa! Glädjelip förstås! Jag var så glad att jag inte visste vad jag skulle ta mig till!

Ni förstår att om det nu hade varit så att själva batteriet i datorn var sönder hade jag varit tvungen att skicka min dator till sverige för reparation, vilket jag GÄRNA sluppit. Och det slipper jag med. Nu måste jag istället skicka min laddare till Sverige och förhoppningsvis hinner en ny komma hem till mina försäldrar innan de åker till thailand i jul. Är inte detta helt unedrbart??? Detta måste självklart firas och jag tror banneming att jag ska unna mig en oilmassage ikväll!

Jag har en annan rolig sak att berätta också men jag måste få ett okej först. Vet nämligen inte om det är officiellt ännu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback