Internationell vecka

Rickard föreslog att vi skulle ha en internationell vecka här hemma. hehe! Det innebär att vi ska laga utländska maträtter i en hel vecka.
Eftersom Ricki kom med förslaget fick han också fixa den första maträtten - Hans farmors grekiska soppa! Jag var lite skeptisk i början men det blev riktigt gott :) Jag skulle lite lätt kunna kalla det en citron, kyckling och rissoppa!

Jag gissar på att detta blir den enda rätten Ricki kommer laga så jag får nog börja fundera på de andra rätterna till hans internationella vecka. Thaimat är alltid ett safe card, samma med äkta svensk husmanskost. Slänger nog in något jugoslaviskt med. Och italiensk krämig pastasås, MUMS! Vad finns det mer?

Min lilla grek med hans lilla grekiska soppa (vi har soppa i ett år framåt nu!)


Kommentarer
Postat av: Anonym

du måste ju göra en engelsk måltid vice till ära! English breakfast eller en hederlig sunday roast med ungsbakade veggies? asgott!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback