Söndags brunch


 Jag och Ricki kan endast äta gemensam frukost ca 2ggr i månaden, därför brukar jag försöka ordna något lite extra. Idag fick det bli nybakade scones, stekt ägg, kokt ägg och bacon.

Igår åkte jag in till stan för att träffa Halmstads nya Fredrik Ljungberg. Min kompis Fredrik Ljungberg flyttade till Halmstad i sommars för att plugga och vi har bara sett en gång sedan dess. Därför åkte jag in för att catcha upp och umgås.
Han var sig lik, lite tröttare än vanligt kanske. Nästa gång ska jag försöka att inte komma mitt i ottan!

Efter att Rickard hade tränat klart inne i stan åkte vi hem till min syster Jenny som bjöd på lunch och många skratt ;)
Robinson finalen vill vi inte missa för något i världen så vi körde hem, lagade våran traditionella lördagsmiddag - fläskfileé, egna klyftpotätet med skalet på, beasås, stekta champinjoner och fetaost med rödlök.. sen var vi redo för final!
Jag har hejat på Mats sen dag ett men det gjorde inte så mycket att Hasse vann - bara inte någon av Legba folket vann. Jag lider med deras familjer som måste skämmas för deras otroligt dåliga uppförande!
Kvällen slutade med att jag blev förbannad på Rickard för att han åt upp all glass utan att fråga mig om jag ville ha någon! (han kunde väl tagit den äckliga vanliga vaniljglassen så jag kunde få min vaniljglass med krossad choklad i? Nej, klart han inte kunde!)

Idag är det dags för match igen. Det verkar inte vara någon hemma som vill följa med mig förutom mamma o pappa men vi ska nog klara av att heja fram en vinst på egen hand!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback