Krämig bacon- och fläskfileégryta

Just det! Jag har ju glömt att berätta om den nya rätten jag provade att laga!
Jesus Kristus, så god den blev. Helt klart en ny favorit hos oss, blir nog att jag slänger ihop den denna veckan också ;) Men som jag sa, hos oss räknar vi inga kalorier. Detta är en riktigt kaloribomb. Kanske därför jag gillar det så mycket?

4 personer
500 gram pasta penne 
800 gram fläskfile
3 pkt bacon
3 dl grädde
1 pressad vitlök
4 dl creme fraiche
Valfri mängd skivade champinjoner
2 msk kalvfond
soja
ev. lite redning ( vatten + mjöl )
salt och peppar
Färska örter t.ex persilja
Gör så här:
Koka pastan enligt anvisningarna på förpackningen. Putsa fileén och skär i fina bitar.
Bryn köttet, och även det strimlade baconet.
Tillsätt grädde och creme fraiche. Låt sjuda ett par minuter innan du tillsätter fonden, ev. soja.
Rör ner champinjonerna och fin hackad persilja .
Och smaka av med salt och peppar.  Låt sjuda ett par minuter innan servering.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback