8 juni 2010

Sådär ja, nu ska jag ta tag i dagens inlägg så jag får skiten överstökad. Ibland känner man nästan att man har en press på sig när det gäller att uppdatera bloggen. I mitt liv händer det ju inte speciellt mycket och ändå får man ågren om man inte skrivit något på ett tag. Nåväl, here it is!
Jag och Lisa åkte som sagt till hyrbil-stället runt middag för att hämta min lilla pärla. Jag fick välja själv mellan ett antal bilar som tillhörde den prisklassen vi hyrde i. En sak var jag bombsäker på, det var att jag INTE ville ha denna bilen:
Herregud, stackars den jävlen som får köra runt i en sån bil. Jag hade hellre gått barfota genom hela USA! Tur att den bilen inte var min enda möjlighet. Istället valde jag en tuff liten ford som passade mig i smaken. Den går som ett spjut och har riktigt bra högtalare ;)
Efter att jag valt ut bilen blev det raka vägen till Tysons. Jag vandrade runt i min ensamhet och kikade in i de flesta affärerna. Jag glömde helt bort tiden så när klockan slog 7 insåg jag att jag hade varit där i 5 timmar, så då började mina fossingar göra ont.
Shoppade jag något då? Jadå, klart jag gjorde det. Tyvärr inte så mycket som jag önskade att jag skulle göra, men ändå. En stor besvikelse var Forever 21. Där hittade man alltid kläder innan. Det var ett säkert kort lixom, var man i akut behov av en ny festblåsa så åkte man dit och sen var det problemet löst . Nu hittade jag i princip ingenting. Kläderna var (som jag brukar kalla det) marknadskläder. Ni vet sådana kläder som brukar finnas på marknad. Dålig kvalitet och schabbigt material. Det blev tummen ner till Forever Never 21. Det enda jag hittade där var en långklänning (långklänning är nog det skönaste plagget som finns!), ett linne och ett par örhängen.
Men jag gav inte upp min shopping bara för det. Även om det antagligen förde med sig lite otur så hittade ytterligare några fynd. Jag hittade en riktigt bra present till Rickard, vilket jag blev glad över. Det är så svårt att hitta presenter till honom, kläder är i princip omöjliga att köpa. Om jag ska köpa en tshirt är den antingen för kort eller för bred. Och shorts vågar jag inte ens ge mig in på, de jag kan tro passa ser säkert ut som trosor på hans styltor. Så nej, inga kläder för hans del. Istället köpte jag någonting som jag tror att han kommer få användning av framöver. Skulle gärna visa en bild men då är ju hela överraskningspresenten förstörd. Visar när han har fått det istället!
Hittade även en present till Jenny. Det blir dock ingen överraskning för detta är en sak hon bad mig köpa med hem. I denna vackra Victoria Secret påsen ligger nämligen ett antag olika parfymer. Eller, doftspray kanske man kan kalla det istället? Inte sån doftspray som man sprutar inne på toan efter man klubbat. Jag menar sån doftspray man sprutar på sig.. Va fan. Vi säger att det heter parfym! Och ja Jenny, jag hittade vaniljdoften.. men det var den sista de hade så du hade tur!
Jag har lite kvar att berätta om dagen så jag hoppas att ni fortfarande hänger med. Det gör ni va? Bra!
Inne på Macys hittade jag en supersnygg tröja. Tyvärr hade den ett litet fel. Armen är lixom delad kan man säga. Jag tycker det är ganska fult men jag köpte den ändå. Enligt mina kalkuleringar ska jag nog lyckas sy ihop 'hålet' i armen, så folk inte skrattar på mig. Som ni ser på bilden så sticker galgen ut där uppe. Så armen är öppen nästan hela vägen.. men det går förhoppningsvis att fixa!
När min högra fot lossnade från benet insåg jag att jag hade gjort mitt på Tysons och satte mig i bilen för att köra hemåt. (Jag körde förresten bara fel en enda gång idag!) På vägen hem slog det mig att jag hade planerat in ett besök hos Mr. Baskin Robbins. Så jag tänkte att jag bara skulle göra ett snabbt besök där och sen äta upp glassen i bilen hem. Men vem springer jag in i precis efter jag köpt min glass och ska gå ut till bilen? David whatever hans efternamn är och hans son Alex! David var fadern i famlijen som Sofia bodde hos.
Ni som har läst min blogg länge kanske kommer ihåg att det blev hus i helvetet i Sofias värdfamlij. De gick bananas och kastade ut henne utan minsta anledning. Sen ringde de till mig och bokstavligttalat skrek sönder hela telefonen för att jag hade 'snott' Sofias kokbok som hon glömde hos dem. Allefall, jag låg antagligen högst upp på deras hatlista och nu var allt som bortslåst. Nu fjäskade han mer än Sandra gjorde för Sven Gert under franska lektionerna på högstadiet. (skojjar bara!). Om how great you look och you are such an amazing person..bla bla! Usch, äckliga och falska människa! Jag tog en lite paparazzibild på den lille tjockisen när de gick därifrån.
Oj, detta blev längre än jag trodde att det skulle bli. Men nu är jag äntligen färdig. Godnatt Sverige!

Kommentarer
Postat av: Anonym

du verkar ha de bra i amerikatt!!!!! hahaha jag dööööör sven gert!!!!!! jag fjäskade som faaaan, men G fick ja!! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback