23 mars - äntligen en icke deppig dag :)



WOW!! Min Au Pair presentation gick superbra och det var så himla skoj. Jag ljuger om jag säger att jag inte var nervös, för det var jag verkligem, men turismeleverna på Sturegymnasiet gjorde det väldigt lätt för mig. De flesta verkade ganska intresserade av det jag berättade och jag lyckade nog få några av dem att vilja åka iväg som au pair!
I början kändes det som att jag skulle vara klar på bara några minuter men efter att allt var klart och jag tittade upp mot klockan igen såg jag att jag hade pratat i 45 minuter! Väldigt skoj också att folk ställde frågor och visa sitt intresse också. Det hade ju varit surt om ingen ställde några frågor när jag var klar.
Tack för att jag fick komma till er och berätta om mitt underbara år i USA och tack för den otroligt fina blomman!

Ifall någon annan skola kontaktar mig igen och vill att jag ska komma dit och prata kommer jag verkligen tacka ja! Jag tror inte att jag har berättat det tidigare men förmedlingen som jag åkte till USA med, Skandinaviska Institutet, kontaktade mig förra veckan och frågade om jag ville jobba för dem. Så numera kan jag lägga till 'intervjuare' på CVt. Det är så att innan man åker som Au Pair måste man åka på en intervju och det året jag & Sandra åkte dit fick vi åka upp till Göteborg för våran intervju. Nu behöver man inte åka lika lång ifall man kommer från Halmstad trakterna, istället får man träffa mig :)

När jag kom hem till Jenny igen slängde vi oss i soffan och kollade på två sex and the city avsnitt innan jag körde hemåt. Världens bästa syster lät mig ta bilen hem så jag slipper cykla till Elias Fries de närmsta veckorna, istället får hon cykla till hennes jobb på sjukhuset. Jag måtte ha världens bästa storasyster!!

Nu ikväll har Jojjo varit här och gjort mig sällskap då Rickard är iväg på annat. För första gången i historien klådde hon mig på Buzz. Revanschmatch snart?
Efter att hon lämnat mig tappade jag upp ett riktigt varmt bad för att koppla av med det var så jäkla varmt att jag inte stod ut mer än max 5 minuter. Istället ska jag lacka naglarna och lägga mig i sängen med min bok :)

Vilken underbar dag jag har haft!

Kommentarer
Postat av: Kalle kanin

Yes, I won! :) Kunde därför somna lycklig igår, haha! Ser fram emot måndag, då jag förhoppningsvis piskar skiten ur dig igen! ;)

Postat av: Jo

vad duktig du va Julia=) Snart får du komma hit och träffa mig=) Annars bokar jag en intervju så du blir tvungen att träffa mig haha!!

2010-03-24 @ 10:56:49
Postat av: Jenny

Härligt att se dig på bra humör! :) DU är världens bästa syster!! <3 Ser fram emot helgen! Puss

2010-03-24 @ 20:27:41
Postat av: Anonym

Kan du inte berätta lite om Au Pair livet här? :-)

2010-03-31 @ 20:54:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback