mycket som hänt idag!

Imorse körde vi ner med pappa och Joakim till båten för att vinka av dem. Men vad händer då? Inga båtar går! Som tur var gick båten på eftermiddagen så de kunde ta den istället. Så nu är de påväg till Bangkok medans jag och Rickard är kvar på ön.
Vi hann även med ett besök hos vår gode vän Auy, som arbetar som sjuksköterska här på ön. Doktorn
tog en titt i mitt öra och konstaterade att jag har inflammation. Fick även ett papper på att jag är
sjukskriven och måste vila i hemmet i 3 dagar! Haha! Det kommer användas flitigt, speciellt när det
gäller diskning och sådant :)
Egentligen var det ganska tur att det inte gick någon båt på förmiddagen. Advokaten som vi skulle träffas igår
kom nämligen inte över till ön då och kom idag istället. Så vi hann alla träffa honom idag.
Jag och Rickard ska möta honom imorgon igen 10.00 för att ge honom våra pass. Han ska hjälpa oss
och fixa 30 dagars extra visum. Jättesmidigt eftersom vi då slipper åka över till fastlandet och göra det!
Nu ikväll festade vi till det och käkade på vår favorit restaurang, El Gringo. Den mexikanska restaurangen
vi var på förra veckan. Eller var det för två veckor sen? Kvitt samma, det var lika gott som sist och vi
passade även på att ta några drinkar då det var happy hour. En drink = 100 bath = 20 kr!
Nu tjatar Rickard om att jag ska sluta skriva så vi kan börja titta på LOST. Vi har nämligen med oss de
4 första säsongerna. Så det kommer spenderas måånga timmar med det!
Det går väldigt segt att lägga upp bilder idag så jag lägger upp dem imorgon bitti istället!

Just det, vi har även lyckats få punka på moppen två gånger idag! Först i förmiddags på bakhjulet och nu
ikväll på framhjulet. Problemet med punkan ikväll var att vi befann oss på andra sidan ön och fick köra
hem i 10 km/h eftersom alla verkstäder var stängda! Det var lagom många som ände sig om och undrade
va det var för fel på oss egentligen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback