glöm snöbollskrig! Här kastar vi koksnötter!

Som jag skrev i tidigare inlägg kan det vara ganska farligt med koksnötter. Därför bestämde vi oss förra veckan för att försöka kasta ner några nötter från palmen på vår tomt. Inte för att vi så ofta går under just det trädet men vår hund Bamse ligger ofta nedanför och han vill inte heller ha någon nöt i skallen!
Rickard tog sig ann uppgiften. Han samla ihop material (dvs nötter som redan ramlat ner), visade upp materialet för kameran och sedan kastade han. Han kastade och kastade. Tro ni han fick ner några? Ja, om man frågar honom fick han ner en hel del.
Frågar ni mig så måste han ha kastat hårt så i in att hela nötterna sprängdes, för jag såg inga nötter som ramlade ner. 
Men vad hade jag räknat med när jag gav uppgiften till en volleyboll spelare? Man behöver ju inte ens bollsinne för den sporten. Det är lika svårt som att kasta gris ungefär. Jag däremot, en gammal avdankad handbollsspelare skulle tagit på mig uppgiften! Då hade ni inte sett en nöt på hela Koh Tao! Men jag kan ju inte al all hans manlighet ifrån honom? Eller?



Ser ni någon skillnad? Inte jag heller!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Eftersom det inte gick så bra för Rickard att kasta ner kockosnötterna tycker jag att han kan börja öva på att få ner dem på samma sätt som thaiarna gör, dvs klättra upp! Heja Rickard! ;)

2010-11-16 @ 10:48:01
Postat av: verica

Hej!



Skämtar ni med oss eller är det finn fem fel???



Jag ser ingen skillnad på de dåda bilderna????



Kram mamma

2010-11-16 @ 15:54:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback