vattenbudda!

Godmorgon!
Idag tog jag mig en rejäl sovmorgon. Precis som alla andra dagar, men idag kändes den längre eftersom Rickard gick upp två timmar tidigare än mig.
Idag är det vatten-budda-dagen. Jag vet inte riktigt innebörden av det men thailändarna firar det och då gör vi likadant. Vi ska därför möta upp vår thaivän Oh i eftermiddag för att fläta korgar av bananträd-blad. Det är iallefall vad jag tror att vi ska göra. Sedan är det stor fest på skolan där de bjuds på mat och dricka samtidigt som vi ska dansa och de är uppträde på scen. Vid midnatt ska man ta sin korg, tända ett ljus i den och sedan skicka ut den i havet. 
Det ska bli spännande att se hur dagen kommer sluta - eller om den ens kommer gå till på det sättet jag tror. Vi ska försöka ta många bilder som jag lägger upp imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback