resa hit och resa dit!

Här är några bilder på hotellet i KL. Vi ska åka till Malaysia den 10 mars och stanna i 4 dagar. Efter det flyger vi tillbaka till Koh Samui, Thailand och stannar där några dagar för lite extra minisemester. Sen blir det till att ta båten hem till Koh Tao.
Idag ska vi försöka boka den andra utlandsresan. Vi har pratat om bla Vietnam och Hongkong men inte kommit överens om något vettigt. Jag har redan varit i Vietnam en gång och har inte många positiva minnen från den resan. För det första luktade det urin överallt och ingen kunde engelska och för det andra låg min syster på sjukhus med livshotande sjukdom efter att ha blivit stucken av en mygga. Vi kanske bara hade extrem otur? Well, jag ska kika runt på lite resor nu så får vi se vad vi hittar och kommer överens om!
Såhär ser våran resplan ut:
16 okt - 10 jan = Thailand
10 jan - 14 jan = inte bestämt
14 jan - 10 mars = Thailand
10 mars - 14 mars = Malaysia
14 mars - 29 apr = Thailand
Som jag nämnde igår måste vi lämna Thailand för att få ett visum på 6 månader. Vi får då 60 + 60 + 60 dagar i
Thailand och måste lämna landet mellan varje 60 dagars period. Egentligen är vi tvungna att lämna Thailand runt
mitten av december men eftersom min familj kommer till Thailand då ska vi försöka förlänga vår första 60 period
med 30 dagar så vi slipper lämna Thailand då. Det kostar 1900 bath (ca 450kr) och ska nog inte vara
superkrångligt. Hängde ni med? ;)
Nu ska jag leta resor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback