Året som gick - 2011

JANUARI

År 2011 välkomnades självklart på Ban's på Koh Tao.
Min familj åkte tillbaka till Sverige efter att ha firat jul och nyår tillsammans med mig och Rickard i Thailand.
Jag och Rickard gjorde vår första visa-run när vi lämnade Thailand för 5 dagar i Vietnam. 5 dagar som vi sent kommer glömma...
som exempelvis när Rickard betalade moppechaffisarna 300,000 dong istället för de 30,000 de egentligen skulle fått:)
Vi fick ett efterlängtat besök. Kim & Robin kom till Thailand för att spendera 3 veckor tillsammans med oss på Koh Tao!


FEBRUARI
I och med Kim och Robins visit fick vi höja vår Ban's budget rejält! Det blev många, många underbara nätter på Ban's!

Som sagt.. många galna nätter!

När våra vänner lämnat oss fick vi koncentrera oss på att få tillbaka ett normalt levervärde och istället för att svepa buckets natten lång ägnade vi oss åt att äta god mat. Vi körde ett "Halv åtta hos mig - Goes Thailand"


När levern precis börjat återgå till det normala kom nästa gäng. Denna gång var det vår granne Jonas med vännerna Timmy och Emil som intog Koh Tao. Besök på Koh tao är livsfarligt :)

Superhero maskeraden på Ban's blev ganska misslyckad då vi i princip var de enda som klädde ut sig... Vi hade roligt ändå och i bloggens omröstning om "bästa utklädnad" sopade Rickard banan med oss alla!!!



När vi återigen var själv upp i Viking Village fick vi sätta bucketsen på hyllan och låta livet så smått återgå till det normala. Vi inledde "mission - måla om alla räcken runt huset"

Mellan penseldragen hann vi få in lite standhäng. Här är vi på Freedom Beach, en helt underbar och för det mesta ganska folktom strand



MARS

Det var dags för vår andra visa-run som gick till Malaysia. Innan vi flög dit började vi med några dagar på Koh Samui som är en av Koh Taos grannöar. Vi hyrde en moppen och körde runt hela ön för att uppleva så mycket som möjligt. Koh Samui var spännande att besöka med det räckte gott och väl med några dagar, sen ville man tillbaka till lugnet på Koh Tao.
Vi bodde på ett väldigt fint hotell som heter Buddy Oriental.
Hotellets egna lilla apa var så söt att jag funderade på att stoppa ner den i väskan och springa för mitt liv!
Efter dagarna på Koh Samui flög vi till Kuala Lumpur, Malaysia. En fantastisk stad och underbara männsikor!
Vi passade självklart på att besöka IKEA och äta efterlängtade köttbullar, potäter och brunsås med lingon!
Väl tillbaka på Koh Tao möttes vi av regn, regn, regn och ett oväder som skulle bli det värsta jag förhoppningsvis någonsin får uppleva.

APRIL

Ovädret som drabbade Koh Tao och andra delar av Thailand satte djupa spår. Restauranger, hus och vägar blev totalförstörda. När vädret började årtergå till det normala och vi, efter ca 1 vecka, äntligen vågade lämna huset för att köra runt på Koh Tao och se alla skador blev man otroligt berörd och ledsen.



Efter stormen var det dags att fira det Thailändska nyåret. En otrolig upplevelse då hela dagen var ett enda stort vattenkrig där alla deltog - gammal som ung!


Efter 7 underbara och oförglömliga månader på Koh Tao var det dags för oss att packa väskorna och ta farväl. Jag grät så mycket att jag utan tvekan kunnat fylla poolen när jag sa hejdå till vår underbara hund Loppan. (Hon har det förövrigt bra även när vi inte är där, då bor hon hos vår Thailändska granne)

HAHA, detta må vara resans roligaste bild! Rickard fastande med huvet i hissdörren i Bangkok!!! Jag tvivlar på att jag någonsin skrattat så mycket!

Rickard tillsammans med vår goda vän sedan många år tillbaka, Kischor. Rickard sydde upp två stiliga kostymer hos Vicky's Fashion på Khosan Road.



MAJ

När jag kom tillbaka från Thailand hade jag inte så mycket annat val än att flytta hem till mina föräldrar. Rickard hade fått jobb i Uppsala och stannade där och jag jobbade återigen på Örnaskolan.
Väl hemkommen var mina släktingar från Serbien på besök. Mycket mer än det hände inte i Maj.





JUNI

Glädjen var ett faktum - jag åkte tillbaka till Thailand. Denna gången tillsammans med mina föräldrar och syster Jenny.

Även våra superhärliga grannar Anton, Tove och Rickard var nere samtidigt som oss. Vi tillsammans var en riktigt bra kombo och det blev många långa nätter nere i Sairee!


Eftermiddagshäng i vår pool. I bakrunden ser man att byggarna börjat göra en utbyggnad av taket utanför mitt rum. Jag har bara sett det färdiga resultatet på bild och det ser riktigt bra ut!



JULI

Juli bjöd liksom juni på helt underbart väder. Vi solade dagarna långa och åt utsökt mat på kvällarna!
Whitening är en väldigt fin restaurang nere vid havet i Mae Haad. Ett måste om du besöker Koh Tao!


Aow Leuk - utan tvekan en av Koh taos vackraste stränder




Middag på Darawan, en ny restaurang som tillhör Ban's Resort



När det var dags att ännu en gång ta farväl av Koh Tao hade min bästa thailändska vän Muek ordnat ett Goodbye party för oss

Tillbaka i Sverige njöt jag av den svanska sommaren. Träffade bla mina vänner Sandra, Ida och Malin!


AUGUSTI

Den svenska sommaren fortsatte att bjuda på hyffsat väder och då passade jag på att sola, njuta och självklart fiska!



Den 14 Augusti fyllde jag 23 år och firade det tillsammans med mina fina vänner. Rickard den rackaren överraskade mig genom att helt plötsligt dyka upp inne i Halmstad när jag var påväg att kolla på Beach Volley! Bästa presenten!


Jag & Jenny åkte till Skottorp för att hälsa på Kusin-Ujja och hennes bedårande Oliver!

Mera fiske - en av sommarens höjdpunkter!


SEPTEMBER

Efter att bara ha träffats ett fåtal gången sedan vi kom tillbaka från Thailand åkte vi tillsammans till Spanien i 10 dagar.



Svampsäsongen var i full gång!

Jag började läsa Serbiska för nybörjare.. något som visade sig vara braaa mycket svårare än jag någonsin förväntat mig!!!



OKTOBER

Dagarna såg ganska lika ut här.. Jobb på skolan och plugg. I slutet av månaden fick jag och Rickard veta att vi blivit med lägenhet i Halmstad!!!
Jag & Mamma på bio i Hylte, tur att vi kom i tid så vi fick platser!

Rickard skrev kontrakt med Hylte Volley men blev direkt utlånad till Tierp.


NOVEMBER

Jag åkte tillsammans med min syster och föräldrar ner till släkten i Serbien.






Tjejkvällen i Götet kommer gå till historien - alla tjejerna var samlade på ett och samma ställe för en underbar dag tillsammans!


DECEMBER

Årets sista månad är idag påväg mot sitt slut. Det har inte blivit så mycket gjort under denna månad, men vi hann med att julbord hemma innan mina föräldrar åkte till Thailand.

Och jag hann fira min syster Jenny som fyllde år!


Tack alla vänner, familj och Rickard som gjort detta år till ett fantastiskt år ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback