fråga!!!!

madeleine:
hej! 
bor du i thailand? jobbar du och så eller vad gör du där? och hur gör du med uppehållstillstånd och sånt? :)
Svar:
Hej Madeleine!
Kul med en fråga, det händer väldigt sällan att jag får det!
Ja, jag bor i Thailand. Närmare bestämt på ön Koh Tao i södra Thailand. Jag och min kille Rickard kom hit i mitten av oktober och ska åka tillbaka hem i slutet av april. (Jag hade gärna stannar 6 månader till!)
Jobbar och jobbar. Jo, jobbar gör jag faktiskt. Mina föräldrar äger en lägenhetsresort här och jag är den enda ansvariga skulle man kunna säga. Jag hämtar gäster i hamnen, städar, sköter poolen, vattnar i trädgården mm. Det är faktiskt ganska skönt att ha något att göra, även om det ibland bara blir någon timme om dagen.
Att ligga och pressa på playan i ett halv år hade jag nog tröttnat på ganska snabbt!
Ang. uppehållstillstånd har vi ett tripple entry visa vilket innebär 60 + 60 + 60 dagar. Vi måste alltså
lämna landet var 60e dag, med flyg ska jag också tillägga! Vår första 60dagars period förlängde vi med
+30 dagar. Det kostar ca 2000bath och går att göra på immigration office lite överallt i Thailand.
Hoppas du fick bra svar på dina frågor och fortsätt gärna fråga saker! Jag svarar mer än gärna
på thailandsfrågor och ger tips!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback