inget middagstips!

Jag lovade att berätta för er vad jag lagade för kvällsmat igår. Här kommer det - köttfärfyllda toasts (eller som jag själv säger, köttfärsfyllda klämmackor)

Jag gillar inte att gå efter recept så jag försökte mig på ett eget hemmakok och det blev väl inte sådär jättegott måste jag erkänna.
Såhär gjorde jag iallafall, jag började med att steka lite lök, i med färsen för att steka den också. Samtidigt förberedde Rickard toasten genom att lägga på ost och skiva tomat.
Sen är det bara till att klämma ihop mackan och lägga den i toastsaken.
Jag trodde verkligen att det skulle bli en hit..  men det blev snarare shit!
Nästa gång, för självklart ska jag ge det ytterligare ett försök, ska jag istället gör mer som en köttfärssås. Det blir nog mycket bättre. 
Eller om ni har någon annat tips på köttfärstoast så ge mig gärna det!
Ikväll däremot körde jag på ett riktigt säkert kort. Fläskfilé, potatismos och beasås! 


Kommentarer
Postat av: Jacq

Tip: gör köttfärssås men lite mer fast. Ha baquette eller större ( såna franska långa baquetter) om du har vanlig baquette då ta du bort toppen sen plockar du ut mitten ( det lösa vita brödet) fyll den med köttfärssåsen lite ost på sen i ungnen några minuter. Har du de långa franska baquetter då skär du först så du får två halva och låter toppen sitta kvar. Svårt att förklara men hoppas du fattar vad jag menar ;) det är super gott!! Småklig måltid;) ta kort om de gör en :) kraaam

2011-02-22 @ 22:58:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback