Sorg!

Idag har det varit sorgens dag. Ekk, Skalman, Lanzerlott, Sköldis, (ja, kär sköldpadda har många namn) tackade idag för sig och begav sig till andra världen.
Senast igår lekte jag, Loppan och Sköldis ute på altanen och idag är han död. Jag och Loppan blev riktigt ledsna när vi upptäckte att han inte längre vad i livet.
Rickard såg inte så berörd ut.. Han har även skämtat om att han har lagt klor från poolen i Sköldis vatten. Ska jag ta detta skämt på allvar? Har Rickard ännu en gång mördat min vän? Ni kommer väl ihåg när han dödade mina fiskar, läs om det HÄR annars.
Varför gör Rickard såhär? Några teorier? Kan det vara så att han är avundsjuk? Måste jag börja sätta upp spionprylar över hela huset för att avslöja honom?
Loppan & Skalis gillade att eskimåpussas!

Kommentarer
Postat av: pappa

Verkligen tråkigt med HERR Skalman.

Fäller faktiskt en liten tår när du berättar om den tragiska händelsen.

Tur att du har kvar Loppan som ett stort stöd mot den konspiratoriska Rickard.

Helt klart att vi måste gå till botten med detta problem.

DET MÅSTE HELT ENKELT BLI ÖVERVAKNINGS KAMEROR.

Lita inte på någon.



Pappa

2011-03-01 @ 20:52:32
Postat av: Jenny

Stackars lilla sköldis! :( Rickard är helt klart huvudmisstänkt! Nästa gång du skaffar ett djur (som rickard säkert också vill ha ihjäl), så lägg ut sand ett liknande kring djurets bo. På så sätt kan man lätt se om Rickard haft med saken att göra. Ingen på hela koh tao har väl en fotstorlek iklass med Ricke = Bevis!!

2011-03-01 @ 23:08:05
Postat av: verica

Jag säger då det, har han nu tagit död på stackars lille Eak också???

Inte nog med att han tar död på dina fiskar så var det lille skalmans tur. Tror att du får se upp och varna lilla Loppan så att det inte går illa för henne med.

Hon verkar ju vara glad i Ricky och det kan nog vara förrädiskt.



Jag har faktist även pratat med Maja så att hon är på sin vakt nu när ni kommer hem.

Det brukar ju vara klös i henne men man vet ju aldrig när Rickard kommer hem, vi vill ju ogärna bli av med henne också.



Förstår inte om han är svartsjuk på dina husdjur eller vad det är frågan om, han ser ju så snäll ut , men skenet kan bedra????



Håll nu utkik och passa Loppan väl.



Stor kram till er alla tre som fortfarande är i hus-hållet från lilla mamma

2011-03-03 @ 10:58:21
Postat av: mormor

jag tror inte att det är rickis fel, jag ser på bilden att vove i skallman pussas, kanske det var kärlek vid första ögonblick, o skallman dog av hjärtattak, jag bara skojar så att du ska bli lite glad o skratta lite, puss o kram till er båda, mormor.

2011-03-04 @ 17:32:07
Postat av: Anonym

HAHAHA ne men usch va hemskt! Men jag ÄLSKAR DIN BLOGG JUlia!! <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback