Samui dag 1

Första dagen på Samui är avklarad! Jag spar mitt utlåtande om ön tills denna vistelse är avklarad, men hittills har det bara varit bra!
Det var sorgligt att säga hejdå till Loppan i morse, även om jag vet att hon klarar sig utmärkt när vi inte är på ön.När vi kom ner till hamnen slog det mig, KAMERAN! Vi hade glömt kameran hemma. Som tur var tog vi moppen ner till hamnen så Rickard hann köra hem och hämta den innan båten gick. Båten över till Samui gick galant. Vattnet var stilla och vi satte på en film på datan som höll oss sysselsatta hela vägen.
Jag hade en liten överraskning till Rickard när vi kom fram, jag hade bokat ett av de dyrare rummen på hotellet. Det var inte bara Rickard som blev överraskad, även jag! Rummet var mycket finare än vad det såg ut på bilderna och sängen är en dröm. Himmelsängar är det finaste jag vet så jag svimmade nästan när jag såg den! Som ni ser på bilderna har vi ett kontor, sovrum och öppet badrum med både badkar och dusch. Lyx!





Magen kurrade på oss båda så vi hyrde en moppen och körde iväg mot Rickards önskemål, McDonalds! Jag måste säga att även om jag klämde i mig en Big Mac och 6 nuggets njöt jag inte så mycket som jag hoppats på! Första och sista gången det blev donken på denna resa tror jag!
Efter att magarna var proppade åkte vi tillbaka till hotellrummet och tog en välbehövlig siesta. Kvällen spenderade vi i området där vi bor, Lamai. Det fick bli några grillspett till kvällsmat och sen gick vi bara runt och strosade!
Godnatt för idag. Imorgon ger vi oss ut på nya äventyr!

Kommentarer
Postat av: Jockepocke

Ser riktigt härlish ut :)

2011-03-07 @ 18:11:04
Postat av: verica

hejsan på er!



Verkligen kul att rummet och hotellet är så fint som ni kunde önska er.

Det är er väl unnat så passa på att njuta.

Lite avis är jag nog allt för här är det minusgrader varenda natt knappt så att lilla Maja vill vara ute.



Tänk så glad Loppeloppan kommer att vara när ni är tillbaka på ön.

Ha det nu så himla gott och var rädda om varandra.



Kram mamma.

2011-03-07 @ 19:07:08
Postat av: Jacq

Hejsan. Härligt det se ut! Inte ett dugg avis.... Hellyea ;) om man bara kunde åka till er och vara med några dagar skulle jag vara lycklig ;) njuuuut vännen! Kramisar jacq

2011-03-07 @ 22:18:44
Postat av: Jacq

Hejsan. Härligt det se ut! Inte ett dugg avis.... Hellyea ;) om man bara kunde åka till er och vara med några dagar skulle jag vara lycklig ;) njuuuut vännen! Kramisar jacq

2011-03-07 @ 22:20:00
Postat av: Sara o Johan

Myys ni ser ut att ha det! E jätte mysigt hyra moppe o köra omkring där, e ju så fina vägar me! O vill ni ha en fin strand så e silver beach jätte fin, MYCKE bättre än chaweng.. Iaf för 3 år sedan:) Åhh donkens, måste vart ljuvligt!:) Ha några underbara dagar nu!

Kram Sara o Johan

2011-03-08 @ 04:08:13
Postat av: Claudia

Vad fint hotellet var!! Ni ser ut att ha det kanon bra, lite bättre än i sverige skulle jag tippa på ;)! Förresten, vi fixar det med klänningen! Allt går om man har viljan! ha en fortsatt trevlig resa :)

2011-03-08 @ 20:40:03
Postat av: Jenny

Vilket lyxrum ni skaffat er, det är ni värda!

2011-03-08 @ 21:50:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback