bilder från gårdagen

Igår kollade vi på kartan över Koh Samui och bestämde oss för att åka till två av öns tre vattenfall. Vi moppade iväg mot det första och minsta av de två.
Badpojken hoppade i vattnet. Det var iskallt så jag höll mig på land istället.
Påväg tillbaka till moppen fick jag syn på en elefant och sprang allt vad jag kunde för att köpa en matkorg med lite bananer och majs så jag kunde mata honom!
Rickard ville också testa. Han ska alltid göra som mig!
Elefanter är så otroligt vackra och mäktiga!
Min lycka fortsatte när jag fick syn på denna lila tiger. Det kostade 200 bath/bild om man ville ta kort men den och det ville jag inte betala (jävla smålänning!) så jag fick nöja mig med ett kort på bara tigern.
Gulleplutt!
Jämte tigern fanns denna leopard. Efter att ha stått och tittat på djuren i säkert 10 minuter släppte personalen in mig så jag fick klappa och kela med dem om vi lovade att inte ta några bilder!
Efter mitt djuräventyr moppade vi vidare mot vattenfall nummer 2 som skulle ha ett fall på 80 meter. Bullshit!
80 meter totalt köper jag, men detta var rena skiten. Då ska det också tilläggas att vi gick i säkert 30 minuter för att komma fram till sunkfallet!
Här är en annan del av sunkfallet!
Efter rekommendationer från min syster käkade vi kvällsmat på Erik's, en svensk restaurang, i Lamai.
Min förrätt - Toast Skagen - 150 bath
Vi tog båda en plankstek för 250 bath till middag. Väldigt billigt! Tyvärr levde inte bean upp till mina förhoppningar!
Vi avslutade dagen med en låda full av donuts och senaste solsidan-avsnittet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback