Julia tipsar - krämig skaldjurssås


Pasta
170 gram kräftor / räkor
1 röd strimlad paprika
1 pressad vitlök
saften av 1/2 citron ( Kan uteslutas om man inte gillar syrlig-smak)
1 tsk chili-pesto  ( kan ersättas av lite cayennepeppar )
1  dl vatten eller grädde
1 msk hummerfond
200 gram philadelphiaost / kan bytas mot creme fraiche
Ev. Maizena för redning. , salt och peppar.

Gör så här :
Koka pastan enligt anvisningar på förpackning,
Lägg rensade kräftor och räkor på ett fat och pressa en halv citron över detta.
Värm upp en stekpanna och häll i philadelphiaosten, pressad vitlök, pesto och grädde.
När detta börjar sjuda så smaka av med hummerfond, salt och peppar.
Till sist rör du ner skaldjuren som bara ska bli varma innan de serveras med pastan.

 


Kommentarer
Postat av: ljubica johansson

Lepo, moja voljena curica, 1 orao, 2 orla, 5 orlova, min örn= moj orao, mina örnar= moji orlovi, kommer örnar= dolze orlovi, jag tycker om örnar=ja volim orlove , örnar är vackra= orlovi su lepi. stor kram till min älskade duktiga flicka, volimte, mormor

2011-10-16 @ 09:43:35
Postat av: Karlsson

Denna ska jag prova, låter kanongott!

2011-10-16 @ 14:53:06
Postat av: Sanna

Åh snälla fortsätt med dina recept, jag har provat båda och dem va goda. Snälla fortsätt att tipsa :)

2011-10-19 @ 20:57:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback