MELODIFESTIVALEN DELTÄVLING 2 - SUMMERING

Ulrik Münter - Soldiers
Låten var det egentligen inget fel på. Jag gillade den och det var en typisk radiolåt. Ja, vad ska man säga. En bra låt helt enkelt.. Kommer den ha någon chans i Eurovision? Nej!

Top Cats - Baby Doll
Förra året deltog The Playtones med låten The King som enligt mig var en hit, jag älskade den. Top Cats tillhör väl lite samma rockabilly-genre.. men denna gången blev jag inte lika entusiastisk! Ut och åk lite epa-traktor istället!

Sonja Aldén - I din himmel
Att Sonja skulle köra en ballad var ingen chock direkt. Hon gör det bra och låten är fin, jag har alltid gillat Sonja och tycker att hon har en väldigt vacker och behaglig röst. Det räckte inte hela vägen till finalen, inte ens till andra chansen... tyvärr, där hade hon gärna fått ta Top Cats plats!

Andreas Lundstedt - Aldrig Aldrig
O Herre Gud! Jag visste knappt om jag skulle skratta eller gråta. Låten var urusel. Att texten var på svenska gjorde inte saken bättre heller. Gå tillbaka till dina kollegor i Alcazar, skippa svenskan och det där med falsett är kanske inte riktigt din grej?

Timotej - Stormande hav
Bra jobbat tjejer, ni levererade som vanligt! Tjejen med kedjorna hängandes som värsta krigarprinsessan borde stämma stylisten, annars full pott! Synd att de inte gick till final, de kunde skickar Münter till Andra Chansen istället för han hade haft större chans att gå vidare därifrån än Timotej, men vi får se!

David Lindgren - Shout it out
YES! Vilken kille! Jag är kär.. och inte nog med det, låten var helt suverän den också. Men David då, vilken charmig kille! Han log för fulla munnar och såg ut att ha riktigt roligt på scenen. Dessvärre gillar jag inte breakdancen i kostym, skippa det! Tror att det kan gå riktigt bra för honom i finalen. Vinst? Fråga mig igen efter att jag hört Perrellis låt!

Mimi Oh - Det går för långsamt
80-talet ringde och ville ha sina tre minuter tillbaka...

Thomas Di Leva - Ge aldrig upp
Di Leva är Di Leva och han bjöd på en typisk Di Leva-låt. Som egentligen inte var någon vidare hit men han får ett extra plus för att han verkar vara en härlig prick! Klänningen är väl inte direkt fashion men han klär fint i den :)

Kommentarer
Postat av: Jo

Bra sum... Jag känner att du fokuserar på låtarna och jag på kläderna. Bra uppdelning. Love

2012-02-17 @ 21:31:48
Postat av: jenny

Klockrent!

2012-02-18 @ 03:40:21
Postat av: mibb

som taget ur mibbens mun!

2012-02-19 @ 12:02:25
Postat av: Linda

Fin blogg! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback