MELODIFESTIVALEN DELTÄVLING 1 - SUMMERING

Det är egentligen alldeles för sent för en återblick av förra veckans schlagerdeltävlingen, då jag nästintill glömt bort vad jag tyckte om bidragen, men jag tänker ändå skriv några ord om det jag kommer ihåg!
Afrodite - The boy can dance
Afrodite är ändå Afrodite och låten var vad man förväntade sig av dem, en dansglad, trallvänlig låt som hade lämpat sig väldigt bra... för 10 år sedan! Detsamma gäller outfitsen..

The Moniker - I want to be Chris Isaak
Efter förra årets deltagande hade jag höga förväntningar på Moniker, som tyvärr krossades ganska snabbt. Låten var tråkig och hade inget lyft. Nej, shame on you, bättre kan du!
Abalone Dots - På väg
Jag ljuger om jag påstår att det var den bästa sångröst jag någonsin hört, för det var det inte. Däremot är jag ett big fan va låten! Jag älskar refrängen, sticket och tonartshöjningen på sista refrängen. Däremot är det ingen låt jag skulle vilja skicka till Eurovision, men den passar bra att lyssna på här hemma!
Torsten Flinck - Jag reser mig igen
Vem i hellskotta bjöd in honom? Jag minns inget av låten för det enda jag kunde focusera på var hans enormt gula och vidriga tänder. Fy fan!
Loreen - Euphoria
En mestadels fantastiskt låt. Det jag däremot inte tyckte om var att den var väldigt lugn under verserna. Jag kan se mig själv på Mårtenssons dansgolv under refrängen.. men versen då? ska man dansa tryckare då? Nej, förutom det var låten toppen. Och hennes röst är otrolig!
Marie Serneholt - Salt & Pepper
Vilken flopp! Jag hade verkligen hoppats på en riktig hit men det blev pannkaka av allt. Hon som är så charmig och snygg hade förtjänat en mycket bättre låt. Låten var omodern med töntig text, den hade platsat i Lilla Melodifestivalen och hade då likaväl kunnat heta Ketchup & Senap. Synd synd, kom gärna tillbaka nästa år med en bättre låt. Då kan det nog gå vägen.. inte hela, men kanske halva!
Dead by April - Mystery
Inte precis min typ av genre men jag diggar låten.. så länge han som bara skriker är tyst! (no offence, Sebastian!) Den andre sångaren, han som faktiskt sjunger, är väldigt duktig och melodin på låten är bra. De förtjänar sin plats i finalen!
Sean Banan - Sean den förste bananen
Wow, I love! En skitskön låt som kommer spelas mycker här hemma. Självklart hade jag inte velat se Sean Banan representera Sverige i Azerbadjan men låten är så härlig att jag tycker att han borde få gå vidare när han tävlar i Andra Chansen!

Kommentarer
Postat av: Jo

Höll med dig på alla utom sista. Kan nog bli en bra kväll imon=)

2012-02-10 @ 15:59:36
Postat av: Jo

Jaa låter bra.

Jag hörde att det skulle komma ett fint inlägg om en blomsteraffär?

2012-02-10 @ 16:26:43
Postat av: Anonym

hahaha jag DÖÖÖÖRRR ketchup och senap jag skrattar högt! typiskt jull!!

Postat av: Jenny

Kan inte annat än hålla med, bra sammanfattning!

2012-02-12 @ 10:52:09
Postat av: Jo

Ny summering tack=)

2012-02-13 @ 19:36:22
Postat av: Jo

Sumering kanske=)

2012-02-13 @ 19:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback