äntligen fredag!

Efter en slitsam arbetsveckan är det ganska så skönt att äntligen få ta helg! Fredagar är ju egentligen min lediga dag men idag fick jag hoppa in på Örnaskolan. Och jag har bara en sak att säga om dagens arbete: tacka fan för att man inte arbetar på Bruket! (det stora pappersbruket som finns här i Hylte). Istället för att hålla i någon lektion fick jag idag följa med en klass för att få en rundtur på bruket. Tro det eller ej men det var första gången som jag var inne på bruket, ändå har jag haft det framför ögonen i 22 år.

Det var så himla dystert och tråkigt där inne. Det dånade konstant och det fanns inget skoj över hela stället. Nej, tacka gudarena alla ni som inte arbetar på bruket.
Jag allefall, skulle aldrig vilja arbeta på ett sådant ställe!

Nu ska jag lägga mig i sängen och fortsätta kolla på Will&Grace fram tills Ricki kommer hem från gymmet.
So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback