Årskrönika

Då var det dags för att göra en kort sumering av 2006. Det finns mycket man inte kommer ihåg, men jag ska försöka ås gott jag kan.

Januari
# Efter att ha varit i Thailand i 5 veckor kom jag hem i början av Januari
# I slutet av Januari opererade jag om min kind för andra gången.

Februari
# Jag var väldigt sjuk på min namnsdag den 16e. Helt plötsligt plingade det på dörren och utanför stod det ett jätte stort blombud från Anton. Jag blev så glad att jag började gråta! (Jag gråter alltid, haha) 
# Jag & Jonatan var uppe på Tjörn hos Mormor.
# Jag operarade bort min ena visdomstand i slutet av månaden.

Mars
# Jag köpte mina guldfiskar Britney och Ronaldinho.
# Operarade bort min andra visdomstand.

April
# Denna månaden kommer jag verkligen inte ihåg att det hände någonting, det hände ungefär samma sak som hade hänt varje dag de senaste två åren...

Maj
# Jag & Anna åkte in till stan för att ryktet gick att Fredrik Ljungberg var hemma i halmstad. Men ingen Ljungberg såg vi.. När vi var påväg mot bilen uppenbarade sig ett av världens vackraste ansikte, hehe. Där satt han. Något hände med mig, jag blev halv förlamad, haha, så skojj det var.
# Vi hade klassensdag på Tylösand, andra gången i mitt liv jag var på Tylösand. Men det var en väldigt trevlig dag. Brännboll, grillning och solning!

Juni
# Bokade min & Joakims resa till Thailand.
# Fotbolls VM började. Jenny och David åkte ner till Tyskland för att se alla Sveriges matcher. Vi andra fick sitta hemma och titta på TVn. Bästa minnet är från Paraguay matchen som jag kollade på hemma hos Johannes med han, tomas & mange! Ojojoj, när sverige gjorde mål sprack nästan Jojjes hus!
# Jag, Millan och Mackan åkte till Skrea, Falkenberg i 3 dagar för att fira att vi hade sommarlov. Det var tre otroliga dagar och vi alla brännde oss som fan! haha!
# Den 20e juni åkte Jag & Joakim till Thailand. Landade i London först. Skojj att springa runt där i en Sverige tröja dagen efter Englands matchen! :P Men tillslut kom vi fram till underbara Bangkok och mamma o pappa kom dit någon dag efter oss.

Juli
# Hela juni var vi i Thailand. Hela tiden spenderade vi på Koh Tao, en Ö som först var mardrömmen för mig. Där fanns ingenting att göra. Men där blev bara roligare och roligare. Mamma & Pappa jobbade nästan varje dag så jag o Joakim fick vara själva hela tiden. Men det fick gå, hehe. Vi hade ju Sprite, våran hund :D En dag var vi iväg och simmade med hajar, det var nog en av de häftigaste sakerna jag någonsin gjort. Riktigt collt asså!
# Dagen efter jag kom hem från Thailand åkte jag till Millan i fbg! Vi hade ortoligt skojj! hehe. "/ tjejerna från stranden" haha. men det funkade ju!

Augusti
# Livet vände. Jag och Jonatan gjorde slut. En otroligt jobbig tid. men allting har ett slut och det behövdes nog. Allting vändes verkligen upp och ner. Nu i efterhand vändes nog allting nerifrån och upp. Nya dörrar öppnades och allt var på topp.
# Vi började i 3an, sista året! Studenter!
# Den 14 augusti fyllde jag 18år!!!
# 18 augusti gjorde jag någonting som jag velat göra väldigt länge men inte riktigt kunnat. Jag tog tåget och åkte till Göteborg. Åkte dit för att hälsa på mina kompisar från Spanien, Josefine Andersson och Fredrik Ljungberg. Första dagen var vi hemma hos Jossan i Lilla Edet. Jätte trevligt med jossan sov hela dagen, hehe. Andra dagen åkte vi till Mölndal till Fredde för vi skulle på kräftskiva hos hans kompis. Det var väldigt trevligt det med. Sen på söndagen åkte jag hem.
# Mamma och Pappa kom hem från Thailand, skönt faktist. Jenny hade inte träffat dem på 2 ½ månad och jag o jocke på 1månad.

September
# Jag åkte upp till Fredrik i gbg igen. Tre bra dagar detta med. Vi var på bio o shoppade o lite allt möjligt!
# Jullbull & Annafia kom till världen! :D
# Klarade min uppskrivning på första försöket, skönt att ha de avklarat.
# Anna & Kattis kom till mig i Hylte! Kattis tyckte det var skit långt hit och trodde de var framme när de var i oskarström, haha. Men det var en bra dag, Jag visade dem runt i hylte (vilket tog ca 5minuter hahaha) sen åkte vi på picnic till lindekullen.
# Jojjo hade sitt 18års kalas, det var en av de roligaste kvällarna jag någonsin varit med om. Så otroligt trevligt folk var där och alla hade verkligen svin skojj!
# Jag & Anna åkte till gbg. På vägen hem åkte vi inom Fredde och hälsade på. Dagens roligaste var helt klart pizzan på golvet, vi skrattar fortf åt det!

Oktober
# Hade min halkkörning, den var inte alls så rolig som jag trodde att den skulle vara. en flopp.
# 12/10 kom dagen jag sååå länge hade väntat på, jag tog mitt körkort!
# Samtidigt som körtkortet hände en annan sak som gjorde att jag inte kunde glädjas fullt åt att jag hade tagit körkort, jag fick reda på mitt operations datum. När Anders, min tandläkare berättade för mig att de hade satt ett datum kunde jag inte hålla inne tårarna (som sagt, jag gråter alltid)
# Vi hade nästan ett av våra första A-M (anti meeting) hemma hos Vice Sandra, hon bjöd på en special lagad anticake som var otroligt god.

November
# Jag var på min första studentfest. P-tema. Förfesten hemma hos Nattan var riktigt riktigt skojj! Själva studentfesten var den med delvis riktigt skojj. Jag, Sandra & Ida var "På rymmare", vi ägde!
# Jag bestämde mig för att flytta till USA i Augusti.
# Bokade min biljett till Thailand, den 25 juni bär det av. Jag åker helt själv denna gången. är otroligt nervös redan nu faktist!

December
# Denna månaden bestod bara av en sak. Fest, fest och åter fest. Var ute två gånger varje vecka. men jag hade lika skojj varje gång. Den bästa gången var nog faktist när Jag & Självaste Johanna Karlsson var på mårtensson. det var så otroligt skönt när det inte var någon annan i våran ålder där och vi hade verkligen skiiiiiit skojj!



Ja, det var det året det. Faktist ett väldigt bra år om jag får säga det själv!
men nu är det 2007 och det kommer nog slå 2006 riktigt ordentligt.. nu har man mkt som vänar som:
Operationen, Studenten, resan till Thailand & flytten till USA! :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

ATT september var den BÄSTA månaden eller! För det första; att vi "kom till världen" hahaha.. Och för det andra; Gbg-besöket! Pizzan på golvet xD hahahaha.. Kan inte släppa det asså! Flabbar och flabbar xD Tycker mycket om dig JullBull

2007-01-04 @ 21:31:21
Postat av: AnnaFia

Förra var från AnnaFia såklart ;)

Postat av: Johanna

Ett helt okej år! =)

2007-01-08 @ 10:52:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback