Klassresa!

Igår gjorde jag någonting som jag inte gjort på väldigt länge (okej, jag har nog aldrig gjort det förr. Då gjorde mamma det åt mig). Jag gjorde matsäck till dagens klassresa. Säger man verkligen matsäck? Jag har nog alltid sagt massäck?! Nog om det! Jag gjorde matsäck för att vi idag var iväg på klassresa i Varberg.
Det blev ett besök hos stackars
Bockstensmannen, en vandring runt fästningen för att lära om dess historia och tillslut var vi ute på Getterön för att kolla på fåglar.  
Det har varit en mycket trevlig dag och vi hade tur med vädret. Det började regna nästan direkt efter att vi satt i bussen påväg hem.

Imorgon bjuds det på ännu en Elias Fries tradition, vårdagen! Då är alla klasser på skolan ute i sina land för att luckra och ha sig! För er som tycker att det låter lite konstigt att eleverna är ute i sina land kan jag enklast förklara att Elias Fries är en miljöskola, där alla klasser har ett stort land bakom sitt hus. På vårdagen är man ute i sitt land för att så det klassen har beslutat sig för att så. Vi kommer bla så potatis, solrosor och lite annat som jag inte kom ihåg nu. Nu gick jag kanske lite över styr med att bestätta om vårdagen så det får räcka här!

Elias Fries skola, där jag själv gick från 1-6 klass. Numera är det min arbetsplats lite titt som tätt!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback