hjärtligt välkomna :)

Sedan vi åkte till Thailand har besökstatisktiken här i bloggen ökat ganska mycket, vilket är super kul! Det är ju faktiskt för er skull jag skriver, så det är roligt att så många vill följ vår resa.
Vissa av er läsare känner säkert både mig och Rickard. Andra kanske aldrig har träffat någon av oss utan
har hittat hit av någon annan anledning. För er som inte känner oss, eller som inte har en aning om varför
vi befinner oss i Thailand och vad vi gör här tänkte jag berätta det.
Efter att länge har pratat om det och sagt upp allt vi hade hemma bokade vi våra biljetter till Thailand.
16 oktober - 29 april. Ett halvår alltså.
Vi kände båda två att det skulle vara roligt att sticka iväg en längre period och vi kände båda att just
nu var helt rätt tillfälle att göra det.
Så här sitter vi, på ön Koh Tao, som ligger utanför Thailands östra kust. Vi bor i mina föräldrars
villa, som ligger i området Viking Village, just området säger kanske inte er så mycket och jag hade
faktiskt tänka skriva ett inlägg om just Koh Tao lite längre fram. Så det tar vi inte nu.
Främsta anledningen till att vi åkte var för att ha en riktigt lång semester men också för att hjälpa
mina föräldrar. De har en nyöppnad resort här och själva befinner de sig i Sverige. Så vi hjälper
till här lite då och då. Hälsar gäster välkomna, kollar så allt går till som det ska och håller ett
öga på vår pool som håller på att byggas (och ska vara klar om 3 veckor, Jippie!) bla.
Vissa dagar har vi fullt upp och andra dagar är lugna. Idag är en väldigt lugn dag!
Vi kommer befinna oss på Koh Tao mesta delen av tiden. För att kunna få stanna i Thailand i 6
månader måste vi lämna landet två gånger. Så i mitten av januari åker i vi till Vietnam och i mitten
av mars åker vi till Malaysia.
Hoppas ni fick en lite bättre inblick nu... och är det någon som undrar något så fråga
mer än gärna!
KRAM FRÅN OSS


Kommentarer
Postat av: verica

Hej !!!



Inte utan att man är lite avundsjuk på detta klara fina vatten och en underbart blå himmel.



Man glömmer fort hur härligt det är på koh Tao.



Maja ville knappt stiga ur sängen idag på morgonen och vi kan gott hålla med om att tanken slog oss andra också, men plikten kallar så det är bara till att bita i det sura äpplet.



Kram på er mamma

2010-11-19 @ 09:20:14
Postat av: Emilia

Åh min söta vad jag saknar dig!! <3

2010-11-19 @ 17:34:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback