Varning om du är känslig för blod och köttiga sår!

Helgen har gått i ett med massa roligheter! Efter att jag kom hem från Uppsala åkte min syster Jenny med hem till Hylte och då var det självfallet svampplockning som stod på schemat.
Vädret har ju inte varit speciellt bra
så vi var bara ute en lite stund men hittade ändå endel kantareller!


På fredagskvällen var vi ett stortgäng på 10 pers som träffades hemma hos Joanna och hade det mysigt! Vi hade lite mer tur med vädret och kunde sitta ute ända in på småtimmarna!
I lördags nalkades det utgång i Halmstad. Jag, Kim och Lisa dansade loss inne på mårtensson och hade superskoj. En liten stund innan det var dags för stängning kände jag hur något skar i min fot..(antagligen kastade någon en krossad flaska eller sparkade till en flaska som låg på marken, rakt på min fot?) Det kom en massa blod men gjorde inte speciellt ont så jag struntade i foten och fortsatte svänga loss (spelas Bengtzing på högsta volym är det inte läge att sticka!).
När det stängde mötte jag upp Jenny, som är sjuksköterska, och bad henne ta en titt på min tass. Äsch, det är inte så farligt, det räcker med ett plåster, sa hon. Jaha, hon vet väl bäst tänkte jag!
Igår söndags tyckte jag ändå att såret såg lite väl köttigt ut och gick vill vårdcentralen. Kom därifrån
300kr fattigare men 4 stygn rikare!


Nu ska jag göra mig iordning och bege mig in mot stan igen. Ikväll blir det middag på Harrys tillsammans
Sandra, Malin & Ida!
Höres!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback