Banoffepaj


Botten:
200g digestivekex
100 g smör
Fyllning:
1 burk söt kondenserad mjölk, ca. 400 g
2-3 Bananer
2 dl vispgrädde
Lite mörk chocklad
Ta bort etiketten på burken med den kondenserade mjölken. Lägg en kokbar trasa (t ex. en kökshandduk du inte är rädd om) i botten på en stor kastrull, lägg i burken och fyll på med vatten tills burken är helt täckt.
Låt koka utan lock i ca. 3 timmar och fyll på med vatten varefter det kokar bort.
Under tiden som burken kokar kan man roa sig med att göra botten. Kör digestivekexen till smulor i en matberedare, smält smöret, tillsätt det och kör ihop det med smulorna. Tryck sedan ut det hela i en springform på ca. 24 cm och ställ kallt tills det är dags att fylla bottnen.
När burken kokat färdigt läggs den i kallt vatten en liten stund för att svalna. Öppna den sedan och bred ut kolan i pajskalet. Skiva bananerna och lägg ut dem över kolan, vispa grädden och bred ut den över alltihop. Vill man göra pajen ännu mer fancy river man lite mörk choklad på toppen av den. Låt pajen stå i kylskåpet tills det är dags att äta av den.
Receptet hittade jag här.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Love banoffe!! Det e den mest populara desserten in the uk! Xx

Postat av: Ida - Chokladsockerkaka

Hej!



Kul att du gillar mitt recept på banoffepaj! Och bra att du länkar tillbaka till min blogg! Det är dock inte okej att ta bilder från min blogg utan att först fråga mig, något som står klart och tydligt i vänsterspalten på min blogg. Du får gärna ha kvar bilderna, men då måste det framgå klart och tydligt att bilderna inte är dina, utan tagna av mig.



No hard feelings! Ha en fin kväll!

/Ida

2011-11-20 @ 18:14:59
URL: http://chokladsockerkaka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback