Julia tipsar!

Jag vet inte om jag delat med mig av detta recept innan och isåfall är det på tiden att jag gör det. Detta är en stående fredagsfavotit som jag förmodligen aldrig kommer tröttna på.
Receptet hittade jag här för länge sedan. Kika in på denna blogg med jämna mellanrum förresten, hon brukar bjuda på riktigt smaskiga (och ofta ganska onyttiga) rätter!
4 personer
500 gram pasta penne 
800 gram fläskfile
3 pkt bacon
3 dl grädde
1 pressad vitlök
4 dl creme fraiche
Valfri mängd skivade champinjoner
2 msk kalvfond
soja
ev. lite redning ( vatten + mjöl )
salt och peppar
Färska örter t.ex persilja

Gör så här:
Koka pastan enligt anvisningarna på förpackningen. Putsa filen och skär i fina bitar.
Bryn köttet, och även det strimlade baconet.
Tillsätt grädde och creme fraiche. Låt sjuda ett par minuter innan du tillsätter fonden och soja.
Stek champinjonerna och lägg sedan ner dem och finhackad persilja.
Smaka av med salt och peppar.  Låt sjuda ett par minuter innan servering.

Serveras med en härlig grönsallad.



Kommentarer
Postat av: Anonym

jag testade ditt recept igår! Det var as gott ! fler recept tack! puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback