lördagen som fick en tråkig vändning!

Vissa dagar går verkligen upp och ner. Igår var en sådan dag.
Morgonen började med att jag fick besök av min höggravida vän Kim. Kim hade börjat få värkar men de var inte tillräckligt starka så hon fick åka hem igen. Då passade hon på att hälsa på mig och erbjöd sig samtidigt att dammsuga lägenheten för hålla igång! Visst, sa jag, och satte dammsugaren i hennes nävar!
Senare på förmiddagen cyklad jag in till stan för att träffa Jojjo och Peter, som jag inte sett på väldigt länge. Det var riktigt trevligt att träffa dem båda och jag hoppas att det inte tar lika lång tid tills vi ses nästa gång.
Dagens fortsatte med att jag sedan mötte upp härliga Claudia för en lunch på Gastons. Vi tog båda ryggbiff och njöt av varenda tugga!!

Dagen som börjat så bra fick tyvärr en tråkig vändning då min mamma ringde mig och berättade att min älskade lilla Maja var försvunnen. Jag började gråta som en liten bebis samma sekund som hon berättade och slutade inte förens 6 timmar senare. Då hade min lillebrors vän Torre ringt mina föräldrar och sagt att han tyckte att han såg Maja vid Elias Fries skola. Mamma körde dit direkt och hittade tillslut Maja på altanan på vårt gamla hus!
Lyckan var total när mamma ringde och berättade att min lilla kisse var återfunnen och i trygghet! Jag var så glad att jag var tvungen att fortsätta gråta ett litet tag till innan jag kunde somna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback