I hate Vietnam!

Jag varnar allt och alla: ak INTE till Vietnam!
Usch o fy.. Jag tror nastan att jag hatar detta landet!
Det borjade bra nar vi kom hit, fick ett hyffsat hotell och det ar mycket billigare har an vad det ar i Thailand!
I forrgar planerade i en resa ut till en "paradis o".. den skulle vara sa gott som oupptackt, kritvita strander o allt det dar!... Ungefar som Thailand for 10 ar sedan!
Vi skulle flyg ut dit men saklart fanns det inga platser kvar sa vi valda att aka minibuss dit istallet!!
Sa vi gick upp 7 pa morgon igar for att komma ivag.. Resan i sig som "bara" var 6 timmar gick faktist bra. Forutom att vagarna ar en total katastrof sa gick det anda typ snabbt att komma hit!
Men sa slapper chafforen av oss pa fel stalle (det visste inte vi eftersom vi aldrig vatt dar innan).
Sa fort vi hoppade av kommer det ca 50st som vill att vi ska aka moppetaxi med dem..
Vi gar for att hitta ett hotell for att dagen efter (idag) ta baten over till on!
Nar vi hittat hotell marker vi att vi ar pa fel stalle!!!!!!!!! Vi ar inte jatte fel, 1mil fel.. men alla ar trotta o sura och vill bara sova!
De ringer efter en taxi till oss sa vi ska komma till hamen. Men eftersom INGEN, verkligen INGEN i Vietnam kan engelska kor han oss sjalvklart kapprakt at helvetet!.. GAH!!
Val framme berattar de att det inte har gatt nagon bat pa 4 dagar och att den troligen inte ska ga imorgon (idag) heller! Det kan ju nastan inte bli battre!!!
Dar fanns INGENSTANS och ata heller sa vi fick ingen mat i oss pa hela dagen. Vi hittade ett hotell som var typ det varsta jag nagonsin bott pa (Jojjo, Kalypso var LYX!!) men eftersom all var trotta som fan sket vi fullstandigt i det. Vi ville bara sova!
Idag fick mamma o pappa ga ner till hamnen klockan 7 pa morgonen for att kolla om det gick nagon bat idag till on! Men sjaaalvklart gjorde det inte det!!!!!
Vi hade inte en javla aning vad vi skulle gora.. Men sa paratade de med vara grannar.. 3 st fran frankrike.. sa vi skulle dela en minibuss med dem tillbaka till Saigon!
Och nu ar vi ANTLIGEN har!!!!
Jag har vatt sa jaaavla hungrig assa!!!!!!!! De flesta som kanner mig vet att jag ar ratt stor i maten! haha!
Sa jag bestallde vitloks brod, spagetti carbonara och pommes med schnizel! :)
Nu ar jag matt och belaten!!!

Jag vet inte riktigt hur fortsattningen ser ut, vi ska kanske aka till andra sidan kusten imorgon.
Men vi ska se hur Jenny mar eftersom hon har blivit valdigt sjuk med typ 40 graders feber :(
Jag vill just nu bara tillbaka till bangkok sa man kan kanna sig lite hemma! men den 10e flyger vi till Malaysia!
 Bye fuckers!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det är inte lätt julia lilla! Men du klarar dig nog allt ändå, det brukar du ju göra! Men jag vill dock att du ska komma hem nu! Bye bye!

2007-07-03 @ 18:26:24
Postat av: Carro

Jepp, håller helt med dig. Vietnam är otrevligt och hemskt.

2008-08-21 @ 10:00:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback