poolhäng!

Vi började dagen genom att köra ner till stranden där vi skrev en grattishälsning till Rickards pappa som fyller år idag. Grattis igen!
Sedan vandrade vi upp till Ban's pool där Claudia gjorde ett prova-på-dyk tillsammans med mamma & Joakim.
Det var lite mulet på himlen så vi gick tillbaka till moppen efter det och åkte hem.
På eftermiddagen samlades vi alla vid poolen. Hela familjen Örnstedt samt mamma & dotter Ceke.
Joakim och Rickard lekte och plaskade i vår nya underbara pool
medans jag och Loppan satt vid sidan om och tittade på.
Ikväll åkte vi alla iväg till Bingos för att äta riktigt god thaimat. Det blev som alltid en chicken cashew för min del. Om Du någonsin ska besöka Koh Tao och gillar chicken cashew måste du gå till Bingos, de har nämligen öns bästa och mest prisvärda!!!
Imorgon är det nyårsafton och då ska vi inviga den nya grillen som mamma & pappa fick av oss i julklapp. Det tisslas och tasslas fortfarande om att det blir utgång efter det och det hoppas jag på!

28 december

Idag är inte vädret något att hurra över. Det är ganska molnigt och solen tittar fram lite då och då. Jag har slängt mig i soffan och tänker spendera större delen av dagen här. Naglarna behövs lackas om och jag ska se det senaste desperate housewife avsnittet.
Rickard är iväg och spelar minigolf med sin volleyboll-kompis Kim. Jag suger på minigolf så jag såg ingen anledning till att hänga med. Jag kommer alltid sist när vi spelar så jag har gett upp hoppet om mig själv!
Hörs senare!

en dag på stranden!

Igår gjorde vi ännu ett besök på den underbara ön Nan Guyan. Det blev en riktigt varm men rolig dag. Vi var i och badade (30 grader i vattnet igår), spelade spel och bara njöööt!

underbar julafton

Nu har jag haft julledigt från bloggen i några dagar och jag har en hel del att berätta!
Först och främst har jag glömt berätta för er att Joakims flickvän Claudia är här tillsammans med hennes mamma Misen. De kom två dagar före jul, samma dag som Misens kusin Maggan och hennes familj kom!
På julafton dukade vi upp ett stort julbord här hemma med prinskorvar, köttbullar, julskinka, doppekött.. you name it! Det var precis som vilket julbord som helst i Sverige.. bara att vi hade 35 grader utomhus!
Efter att vi mättat våra magar var det dags att korka upp. Vi hade förfest vid poolen tillsammans med tre svenska killar som hyr en av våra lägenheter. Kvällen fortsatte på Lotus där vi dansade till kl 05.00 på morgonen!

poolen är färdig

Poolen är äntligen färdig och första doppet är gjort. Jag körde självfallet bomben för att se om poolen pallade trycket. Det gjorde den med bravur!

dykarrickard!

Igår började Rickard äntligen på sin dykkurs nere på Ban's. Han har turen att ha svärföräldrar som är dykinstruktörer och på så sätt kan få privata lektioner!

Den andra gruppen som höll till på andra sidan poolen
Påklädd och klar!
Det blir inte riktigt rätt när Joakim försöker spänna sig och man samtidigt ser revbenen..?
Ett två tre.. Hopp!
Okej? Okej!
Idag är Pappa och Rickard ute på havet för att göra hans två första dyk. Det ska bli spännande att höra vad han tyckte om det när de kommer hem i eftermiddag.

ÄNTLIGEN!!

Äntligen är hela familjen samlad igen!
Vi fick ett sms från Jenny tidigt i morse där hon skrev att deras båt skulle gå en timme tidigare än planerat!
Shit! Vi som hade planaret att fixa några saker innan de kom. De kunde vi bara glömma och fick istället
köra ner till hamnen vid 07.00.
Jag visste redan innan att det skulle bli ett gråtkalas i mina ögon så jag förberedde mig solbrillor! Sagt och
gjort, så fort jag såg pappa stå och vinka på båten började jag gråta!
Det var så himla skönt att få krama om alla och äntligen ha dem på plats!!
Joakim körde ner till Ban's ganska snabbt för att snacka med polarna och de andra slocknade direkt efter
frukosten! Då passade jag och Rickard på att köra iväg och köpa julklappen till mamma och pappa!
Jag visar er senare vad det är de ska få!

Lugnet före stormen!

Det fick blir ett ordentligt ryck på nedersta våningen i eftermiddag. Vi hann även med att köra iväg och beställa en tårta till Jenny, handla till kvällens tacos och blåsa upp 40 ballonger som vi inte riktigt vet vad vi ska göra av ännu.
Sen blev vi trötta så vi struntade i att kolla på LOST. Istället repeterade Rickard i dykningsboken och jag
kollade en drös med gamla Eurovision klipp på youtube!

nära döden!

Som ni säkert vet far vi runt på mopeder här på Koh Tao. Ibland kan det vara aningen riskfyllt då vägarna kan se ut hur som helst. Vi har verkligen haft turen att aldrig välta med moppen.. fram tills förra veckan. Och allt var helt och hållet Rickards fel. Inte bara det, han satt inte ens på moppen när den välte! Jag ska ta det från början så kommer ni säkert hålla med mig sen.
Vi var påväg hem efter att ha varit ute och käkat kvällsmat. Vi befann oss i området Sairee vilket är det område på Koh Tao där det vistas mest folk kvällstid. Rickard körde och jag satt bakom. Plötsligt ringde min mobil så jag bad Rickard köra till kanten så jag kunde svara. Telefonsamtalet var till Rickard så jag gav honom telefonen och pekade att han kanske skulle gå bort lite från vägen så han kunde höra bättre. Vad gör han då? Han kliver av moppen och går iväg helt utan att tänka på att jag sitter bakom och inte når ner till marken!!!
På bara några sekunder har Rickard hunnit säkert 3 meter och jag, helt utan överdrift, ligger klämd mellan marken och moppen. Jag var så klämd att jag inte lyckades rubba moppen utan fick bli kvar där. Vad gör Rickard då undrar ni säkert? Han står kvar och pratar medans bilar kör förbi och tutar och människor står och skrattar! Ja, det var ganska pinsamt!
Rickard fick höra både ett och annat väl valt ord från mig innan vi körde därifrån!
Ni håller väl ändå med mig att det helt och håller var Rickards fel??

Här ser mitt mörbultade ben efter kraschen!

söndag 19 december

Idag gick vi upp hyfsat tidigt för att ta farväl av våra gäster och se till så att taxin hämtade dem på avtalad tid. Efter det körde vi ner för att käka frukost och sedan vänta på nya gäster i hamnen. Inga gäster kom! Det är nämligen Rickards jobbarkompisar som ska komma idag och vi visste inte om de skulle komma med förmiddagsbåten eller eftermiddagsbåten.
Nu ska vi köra ett ryck med lite städning och annat skoj så här är fint tills familjen kommer imorgon. Jag fick sms av Jenny imorse att de är framme i Bangkok! Skönt!
Later!

Örnstedt intar Koh Tao!

Y E S! Äntligen sitter min familj på ett plan till Thailand och det ska bli sååå skönt att få hit dem! Min syster Jenny fyller år idag så vi får fira henne rejält när de kommer fram istället! Jag och Rickard har redan planerat på en liten överraskning till henne.
Dags för en ny familjebild i jul? Helst med kläder på...

jag ska bättra mig!

Förlåt för sämsta uppdateringen på länge. Vi har haft fullt upp med arbete och även en gnutta skoj. Som ni såg i tidigare inlägg hade vi fullt upp med att njuta i torsdags. Kvällen avslutade vi med en utgång som kallades duga tillsammans med Rebecka, Jens och Johan. Vi satt hemma hos oss och förfestade innan taxin hämtade. Vi begav oss till Lotus där det sveptes buckets och vissa kunde stå på benen bättre än andra när vi åkte hem vid 4 snåret :)
Gårdagen var ganska lugn om man säger så. Det blev ganska mycket soffhäng och sovande så det fick bli till att beställa hem pizza på kvällen!
Idag däremot gjorde vi något otroligt efterlängtat - vi tog första doppet i poolen! Det var svinkallt men fan så härligt på samma gång!!! Vi var även nere i hamnen och hämtade solsängarna på morgonen. Jag får visa bilder på dem senare när vi hittat rätt plats för dem!
Här är två bilder från tidigare i veckan

En av våra byggare hade med sig sin katt hit tidigare i veckan. Ser ni så söt? Den ser ju nästan ut som min lilla maja!
Hit men inte längre! Jag tycker att havet är kallt som döden så detta var max vad jag kunde bada.. fram tills i förrgår. Då var det bara till att hoppa i och gilla läget.. och efter ett tag blir det faktiskt riktigt behagligt!

bättre än såhär blir det inte

Det är helt underbart att få bo i paradiset. Jag njuter varje dag och inser knappt hur bra vi egentligen har det. När vi kom till Koh Nanguan i förrgår insåg jag verkligen hur bra vi har det.
Jag håller fullständigt med expressen om att det är världens vackraste strand!
Jag & Rickard uppe på toppen av det ena berget
Jag traskar runt på den underbart vita puderstranden
Tyvärr skit på linsen, men här är vi tillsammans med våra nyfunna och superhärliga vänner Rebecka och Jens

Fan så varmt!

Hallå,
Nu blev det jag som fick ta hand om bloggens tunga axlar när Julia var tvungen göra sig fin inför kvällen!
Idag har det varit en heldag ute i solen på en båt som tog oss runt ön. Det har varit mycket trevligt och roligt att se Koh Tao från ett annat perspektiv. Förra gången jag åkte runt ön så var det ju på en kajak och då var man mer tvungen att försöka hålla takten med paddlarna än njuta av den fina ön. Jag kommer aldrig att hålla en paddel igen i hela mitt liv!
Vi hyrde en longtailbåt med vår nyfunna vänner och det var superkul. Vi stannade och snorklade och det blev en hel del bad. Bilderna lär komma när Julia tar över. Vi hade tyvärr ingen kamera med oss men Johan knäppte någon bild med sin kamera.
Här i värmen flyter allt på som vanligt och ikväll blir det party efter att vi har fyllt kylen med förfriskningar.
Nu har ölen kylts ner och jag måste tyvärr pallra mig till kylen för att svalka mig.
Ha det!
/Rickard

Rolig och busy dag!

Vi har haft fullt upp hela dagen så det blir ingen lång uppdatering idag.
Först hämtade vi gästerna i hamnen, åkte ner till hamnen igen för att hämta vår leverans från Bangkok, tillbaka hem för att kolla till poolen, Johan kom förbi och frågade om vi ville åka Koh Tao runt imorgon (i båt!!) och snorkla, ner till hamnen igen för att ragga upp en båttaxi för morgondagen, tillbaka till poolen och kolla så allt går rätt till, iväg till affären och handla... sen avslutades kvällen med att Johan, Rebecka och Jens kom hit på några glas. Så himla trevligt! Det blev många skratt och vi såg även ett stjärnfall!!
Rebecka och Jens ska också följa med oss imorgon på båtturen sen kommer vi runda av kvällen med en rejäl utgång! Jippie! Kanske att det blir förfest vid poolen om den är färdig... vi får se helt enkelt!

tuppen & jag!

Godmorgon!
Idag är det upp med tuppen som gäller. Det kommer gäster och jag ska möta dem vid hamnen. Det enda problemet är att vi inte vet vilken båt de kommer med så jag får snällt vänta in alla båtar och hoppas att de kommer med den första!
Hörs senare!

snaaaaart!

första besöket!

I förrgår kom Rickard gamla volleyboll polare Kim till Koh Tao. Vi mötte upp honom och hans vän nere i hamnen, åkte och käkade lunch sen avslutade killarna dagen med en match beachvolley och ett dopp i det blå. Jag höll mig på stranden med en tidning istället!

Besök!

Det är alltid trevligt att få besök och snart kommer Koh Tao stormas med välbekanta ansikten. Först ut är Rickards tre arbetskamrater som anländer den 17e. Efter det kommer Rickards vollebollkompis Kim, som jag aldrig träffat tidigare. Den 20 december kommer äntligen min familj hit vilket kommer bli superskoj! Då blir det en rejäl julfest!!
I början av Januari sticker jag & Ricki till Vietnam i 4 dagar och när vi kommer tillbaka till Thailand väntar min supersköna vän Kim och hennes pojkvän Robin på oss i Bangkok. De kommer sedan hänga med oss till Tao för att tillbringa 10 dagar här. Skoj!
Jag längtar verkligen efter att få besök och att få se lite nya ansikten än mitt eget i spegeln och Rickards ;) Jag skulle gissa på att det kommer bli endel sena utekvällar i jul med när här är fullt med partyglada vänner och syskon!

så duktig så :)

För er som har undrat hur det gick för Rickard idag på Koh Tao-runt så har jag svaret här:
Efter 5,5 timmars sträckpaddling runt hela ön kom han hem och hann säga ord som Fy fan och Aldrig mer innan han däckade i soffan! Men visst var det duktigt gjort? Jag hade aldrig pallat det!

Nu ikväll tog vi en varsin massage, jag tog självfallet en Oil Massage och Rickard fick ta en Aleo Vera Massage för att stilla hans något brända rygg!!!
Ha ha, det kostar att ligga på topp!

sorg!

Det var egentligen planerat att detta skulle vara att roligt inlägg där jag tänkte berätta om mina nya husdjur! Jag köpte nämligen två vattenskölpaddor igår när jag och Rickard var ute på en liten raggarunda.
Jag älskade dem från första sekund och kunde bara inte lämna dem i "affären". Jag frågade hur mycket det skulle kosta för båda två, ett lite akvarium, vita stenar samt mat. 420 bath var hans bud och jag sa inte emot!
Så idag när jag och Rickard kom hem från lunchen såg jag att den ena sköldpaddan var död :( Jag misstänkt sedan igår att den inte var riktigt frisk då den flöt på ytan ibland. Har googlat massor om det och det verkar som den stackaren hade lunginflammation.
Nu har jag bara en sköldpadda kvar och den ska jag ge all min kärlek till så den inte dör!
Och jag tänkte be alla er läsare om hjälp. Vad ska min sköldpadda heta???

kommer de lyckas?

Nu är vi hemkomna och trötta efter en trevlig kväll. Först var vi ute och åt grillspett med vår nyfunne vän och granne Johan. Rickard & Johan smed planer som jag verkligen inte vill delta i, de ska nämligen paddla kanot runt hela Koh tao imorgon bitti. Jag önskar dem lycka till och kommer sussa gott vid 8 snåret när de börjar sin paddling!
Efter middagen fortsatte vi till Ban's där vi tog några glas tillsammans med två andra svenska killar som bor i samma område som oss.
Nu är vi hemma och ska krya till kojs så Rickard orkar med den otroliga bragden imorgon!

Bilder från Chumpoon

Som jag skrivit tidigare så var inte så flitiga med kameran. Några bilder knäppte vi dock och dem ska jag självklart visa för er.

Såhär glad blev Rickard när vi hittade ett juicepaket med samma smeknamn som han själv!
Färdighandlade och nerpackat i resväskan!
Det var INTE min ide att köpa världens minsta syltburk!!!
Mr Ohn och hans fru tog med oss till en väldigt thailändsk nudel-soppa-restaurang. Och jisses vad gott det var!!!
Hejdå Chumpoon för denna gången. Vi ses i Januari igen!

there's no place like home

Vi är tillbaka på Koh Tao och det känns underbart. Det har varit några intensiva timmar sedan vi kom tillbaka så jag har varken haft tid eller ork till någon blogg.
Morgondagen blir det lika intensiv då vi har massor som behövs göras här hemma. Jag ska gå upp med piskan till poolen och se till så våra byggherrar lägger på ett kol. Jag längtar så otroligt mycket efter att få bada i pool, speciellt nu när det börjar lika något och solsängarna är beställda!
Förresten, jag köpte någonting idag som jag bara måste visa er imorgon!!!!
Solsängarna vi beställde. Visst är de snygga?!

en givande dag i Chumpoon!

Vilken dag! Vår dag i Chumpoon har varit låång men väldigt givande. Vi fick köpt solsängar som kommer levereras till oss på Koh Tao om 10 dagar.
Resten av dagen har vi suttit i möten. Jag lovar att berätta mer om det så fort det blir läge!
Vi skulle egentligen ta morgonbåten över till Tao imorgon men vi ångrade oss så det får bli eftermiddagsbåten istället.
Nu är det dags för sängen så vi är ordentligt utvilade till morgondagens frukost!
Bilder kommer imorgon.. tyvärr inte så många!

Penang chicken!

Nya planer!
Imorgon åker vi antagligen över till fastlandet för att handla solsängar och lite annat smått och gott. Det blir solsängarna i trä, så förhoppningsvis har de 6-8st att skicka till oss.
Det har slutat regna nu så jag skickade iväg Rickard att hämta mat. Efter många restaurangbesök har
vi lärt oss vilken restaurang som har de godaste rätterna. Ikväll var vi båda sugna på penang chicken
och då är det helt klart Pranee's kitchen som gäller. De har antagligen Thailands bästa penang!
Dags att duka!

Monday morning

Regnet har öst ner hela natten och hela morgonen. Jag trodde fortfarande att det var natt när jag vaknade i morse för himlen var väldigt mörk.
Det regnar fortfarande och som det ser ut kommer det inte sluta på ett tag.

Mig personligen gör det inte så mycket att det regnar. Kan vara ganska skönt att hålla sig inne idag och klippa några LOST avsnitt.
Problemet med att det regnar är att de inte kan arbeta på poolen. De har verkligen inte mycket kvar som ska göras innan man kan ta första doppet och därför är det riktigt surt att det ska komma onödigt regn som hindrar poolen från att bli klar.

Enligt väderprognosen ska de regna imorgon också men sen ser det äntligen ut att vända. Jippie!

Rickard står i köket och steker pannkakor nu. Till middag får det nog bli makaroner och bacon för det är det enda i har hemma. Jag gissar på att ingen av oss är vidare sugen på att köra iväg och handla!

Jag lovar att jag snart ska sluta tjata om mitt datorproblem men jag har äntligen hittat felet. Idag satt jag med strömsladden och pillade lite. Vips så började lampan lysa! Det visade sig att det är glapp i sladden. Nu får jag skicka min sladd till Apple och hoppas att den de skickar till mig kommer snabbt!

bästa morgonen i hela mitt liv!

Detta är den bästa morgonen i hela mitt liv! Jag tar det från början..
Jag vaknade upp strax efter klockan nio av en strålande sol. Ibland kan jag överdriva när jag säger att det är strålande sol men idag var det ingen överdrift! Inte ett moln på himlen!

Vi åt en snabb frukost för att sedan köra ner till hamnen där vi skulle träffa advokaten. Vi gav honom våra pass och en liten peng så nu ska han ge oss 30 dagar till i Thailand. Underbart och så himla smidigt att han ordnar detta åt oss. Annars hade vi varit tvunga att åka till närmsta immigration office, som ligger på Koh Samui, för att ordna det själva.

Nu till det bästa av allt. Medans Rickard satt och väntade på advokaten tog jag med min dator till ett kontor där de säljer land på Koh tao. Jag har nämligen sett att en av dem som arbetar där har en mac. Ägaren av datorn var på resa till Bangkok med någon högre makt har tänkt på mig, för han hade glömt sin laddare till datorn på kontoret!!!!
THANK GOD! Så jag frågade snällt om jag kunde få testa hans laddare (jag försökte förklara mitt problem för thailändaren som var på plats och hon förstod säkert inte ett ord av det jag sa). Hon log och sa ja ändå. Vad händer då? Laddaren lyser grönt! Jipppppie!
Jag tackade för mig och gick tillbaka till Rickard. Nu tycker ni säkert att jag är skittöntig men jag började lipa! Glädjelip förstås! Jag var så glad att jag inte visste vad jag skulle ta mig till!

Ni förstår att om det nu hade varit så att själva batteriet i datorn var sönder hade jag varit tvungen att skicka min dator till sverige för reparation, vilket jag GÄRNA sluppit. Och det slipper jag med. Nu måste jag istället skicka min laddare till Sverige och förhoppningsvis hinner en ny komma hem till mina försäldrar innan de åker till thailand i jul. Är inte detta helt unedrbart??? Detta måste självklart firas och jag tror banneming att jag ska unna mig en oilmassage ikväll!

Jag har en annan rolig sak att berätta också men jag måste få ett okej först. Vet nämligen inte om det är officiellt ännu!

weekend!

Godmorgon!

Visst är det underbart att vakna till solsken! Man blir på bra humör direkt.. åtminstone tills man kommer ner och ser sin döda dator!

Rickard är på gymmet nu, han köpte ett 3-månaders kort på Koh Taos enda gym för någon vecka sen och sedan dess har han varit där varannan dag! Duktigt!
Som ni vet jag inte inget vidare fan va träning så jag håller mig hemma, äter rostade mackor med nutella på och tittar på torsdagens avsnitt av Halv 8 hos mig.

Idag ska jag springa runt och jaga lite folk. Jag behöver en gubbe som kan såga ner lite träd i trädgården och en gubbe som kan klättra upp i våra palmer och ta ner koksnöttern (ni vet ju hur det gick när Rickard gav det ett försök)

Ikväll ska vi äntligen åka till Hippo och äta en ordentlig köttabit. De har steak-night där på lördagar och vi glömmer bort det varje vecka.. men idag ska det bli av!

På återseende!

when im dead and gone

Jag ligger fortfarande i koma. Vet varken ut eller in längre. När min dator är död är jag likaså. Många pratar om organdonationer, det är ingenting jag behöver. Ge min älskade Mac ett nytt batteri så lovar jag att jag ska bli mer levande än jag någonsin varit.

Ni kanske tycker att jag överdriver, men jag är fullt allvarlig. Jag är otroligt beroende av min dator just nu. Imorgon ska jag köra runt på hela ön för att försöka finna någon med en mac så jag kan få testa dennes strömkabel. Om det nu är så att det endast är fel på min strömkabel är det inget stort problem. Visar det sig att det istället är batteriet i datorn det är fel på så snackar vi helt andra divisioner. Då måste jag skicka iväg datorn på reparation, någon jag inte vill göra härifrån.

Nåväl, jag ska försöka hålla er uppdaterade så gott jag kan. Tyvärr kommer detta drabba er också då det tar 70 år att lägga in en bild i en PC jämnfört med vad min racer-dator klarade av. Så det kanske inte blir några bildbomber på ett tag.

Nu ska vi gå upp och se ytterligare ett avsnitt LOST. Jag som redan sett halva serien tidigare längtar tills vi kommer till de avsnitten jag inte sett.. men det är nog minst en säsong dit!

When Im Dead and Gone - Status Quo. En av mina favoritlåtar som borde vara obligatorisk på alla spellistor!

värsta dagen i mitt liv!!!!

Jag är förkorssad, livet är förstört och döden är kommen. Det är värre än ni tror! Min dator är paj. Stendöd! Jag fattar inte vad som har hänt. I morse var det inga som helst problem men den och sen helt plötsligt så slutade den att ladda batteriet. Jag trodde först att vi hade strömavbrott men så var inte fallet.
Jag vet inte om det är fel på min strömkabel eller om det är själva batteriet i datorn som är sönder.

I vilket fall som helst så är det skandal. Har man betalat 15000kr för en dator så räknar man inte med att den ska sluta fungera imon ett halvår. Jag har skickat ett mail till Apple som hoppas ska hjälpa mig. Det är inte så lätt att lösa problemet själv när man sitter på en ö i Thailand.

Har läst på några forum om folk som haft samma problem och i princip alla har varit tvugna att skicka tillbaka sin dator för att lösa problemet. Något som inte går att fixa på bara någon minut härifrån.
Jag klara mig inte utan min dator, så enkelt är det. Fan också!
Tacka gudarna att vi har två datorer här hemma. But once you go Mac - you'll never go back! PC är inte samma. Så är det bara!

Varför ska det vara så orättvist? Min dator som alltid är så snäll och snabb. Den förtjänar inte detta!

julen närmar sig!

Jag drog precis ner min favorit jul-skiva, Kicki Danielsson - nu är det advent, och klämmer i för fulla muggar.
Jag skulle inte kalla det hemlängtan, men jag skulle nästan kunna offra min vänstra arm för att sitta hemma vid köksbordet och baka pepparkakor tillsammans med familjen samtidigt som vi alla sjunger så grannarna får ringa polisen!
Julen är verkligen en speciell högtid som jag oftast vill spendera hemma tillsammans med
min familj. Glömmer aldrig min julafton -07 när jag satt och grät på mitt rum i USA, helt
själv, samtidigt som min familj vinkade glatt genom webcameran på skype! Det var ingen hit!
Detta årets jul kommer bli lite speciell, fira jul i Thailand har jag gjort några gånger tidigare, men firat jul
tillsammans med Rickard blir något nytt. Inte minst för hans del, han firar sin första jul i Thailand
och utan sin familj. Istället ska stackaren få stå ut med min familj under självaste julafton!
Jag har en känsla av det kommer bli en riktigt bra jul i år!