Eurovision songcontest

60799-254
 Ikväll är kvällen vi alla har väntat på.. okej, alla kanske är att ta i, men Jag och Sandra har allefall väntat i ett helt år! Om det är något program jag ALDRIG missar så är det melodifestivalen och eurovision songcontest.
Oftast är det nästan bara 5 - 6 låtar som är riktigt bra.. och typ bara en av de låtarna är bra första gången man hör dem, de andra blir bra efter några lyssningar.
I år representeras Sverige av, som alla vet, The Ark. Enligt mig är det en helt okej låt som man antagligen har hört på tok för många gånger, men som man brukar säga, den FPF (antisar fattar).
Om inte alla östländerna röstar på varandra ikväll så tror jag att Sverige kan ha stor chans att komma högt upp, kanske tom vinna?! Jag håller alla mina tummar iallafall. Både en och två gånger!
Jag har inte riktigt lika bra koll på de andra ländernas bidrag i år som jag brukar, det är lite synd, men jag har ändå hunnit lyssna på några och där finns vissa länder jag tycker har okej låtar. Lite hejar jag på Serbien med eftersom mamma kommer därifrån, Serbien har haft riktigt bra låtar de tre senare åren och så tycker jag även att det är iår. Lite synd att de alltid ska sjunga på serbiska bara.
Men ikväll önskar jag verkligen  att vi får se The Ark som vinnare.. och jag vill inte skriva imon att "Fel låt vann"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback