stanna? åka hem?

Som ni vet så har jag funderat sjuuukt mycket på om jag ska stanna här eller inte. Lisa sa att hon ville ha ett svar när jag kom hem från NY. Så idag satte vi oss ner för att prata om det.. jag kunde varken säga ja eller nej.
Jag har varit helt inne på att stanna den sista tiden, men igår började jag tänka tvärt om. Jag vill egentligen jättegärna stanna men sen finns det ju saker hemma med. Jag har försökt att lista fördelar och nackdelar

USA
+
Bra shopping
Får betald utbildning
Blir bättre på engelska
Bor i usa, vilket känns lite ballt

-
Bor hos en familj
Jobbar fortf som au pair
Långt hemifrån

SVERIGE
+
Maja
Familj + vänner
Tryggt att vara hemma
Kunna resa till thai, spain, jugge etc

-
inget jobb = inga pengar
shopping suger
inga kompisar bor kvar hemma

Ja, det är bara lite av min lista. Ben byggs på men nya saker hela tiden. Är det någon som har lite tips att ge mig? Jag måste fatta ett beslut så snabbt som möjligt.
Sen pratade jag med min kompis Nicklas idag och då blev jag sugen på att stanna igen för att jag kan kolla på hockey här. Vi sa att jag kan flytta in hos honom istället för att bo kvar här, jag lovade att laga mat och han lovade att fixa biljetter till hans Capitals matcher :)

Nu ska jag sluta tänka på detta för en sekund, har hyrt filmen Charlie Wilsons war med Julia Roberts som jag ska checka in nu... (medans sandra och malin är inne i NYC och festar, jag är grymt avis!!)


Kommentarer
Postat av: Isabelle

hade lätt stannat kvar, why not? du har ju tid på dig att vara hemma i swe också, baara ett år senare. tror du kmr ångra dig om du ej tar chansen!



men du gö4r som du vill! kraam (diggar din blogg)

2008-07-02 @ 09:38:45
Postat av: Jenny

Tycker ocksa att du ska stanna! men du foljer ditt hjarta... Vi lovar iallafall att komma och halsa pa allihopa om du stannar! Love you! PUSS

2008-07-02 @ 16:37:47
Postat av: Anna

Hej Jullan =) Jag hörde om att du funderade på att stanna, låter som en himla rolig idé! Tycker du borde stanna o göra det faktiskt, om du trivs med familjen förstås! Det kommer mer tid du kan bo här hemma!

Förresten, jag kom o tänka på pizzan som killen tappade på mattan i Gbg förra sommarn när vi var där... HAHA! Flabbar gott åt det fortfarande!! Aja, hoppas allt är bra med dig och att vad du än bestämmer dig för blir bra! Pussokram Anna L

2008-07-02 @ 19:41:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback