Stanna i USA?

Nu har jag precis kommit hem från Eva, min nya polare. Vi hängde hemma hos henne och jag slingade hennes hår. Det blev riktigt lyckat. När jag körde hemåt började jag fundera på en sak. Vad har jag att komma hem till egentligen? Vill jag verkligen åka hem? Eva har varit här i 4år, hon började som au pair men är här på studentvisum nu. Hon trivs hur bra som helst och vill stanna resten av livet.
Så när jag satt där och funderade fick jag för mig att jag vill stanna. Jag vet att Lisa och Bill vill att jag förlänger och stannar längre hos dem. Jag tycker om dem så himla mycket och hade verkligen inte haft något emot att bo ett år till med dem. Nu har de ett helt nyrenoverat hus som kommer bli riktigt nice. Jag trivs med allt som har med dem att göra. 
Och vad har jag hemma? Alla kompisar har flyttat till olika städer. Jönköping, Växjö Stockholm, Oslo etc. Det finns inte en jävel kvar i halmstad. Sen har jag familjen, men jag har inte haft något problem att vara ifrån detta året. De hade ju hälsat på mig om jag stannat. Sen Maja såklart, det hade varit jobbigt. Men annars? Jag har inget jobb där hemma, inga pengar, ingenting. Vad ska jag hem och göra?

Detta måste jag fundera riktigt mycket på de närmsta dagarna innan Lisa och Bill hittar en ny au pair. Jag hade ju kunnat åka hem som planerat den 27e. Men sedan kommit tillbaka hit. Shit, jag vet inte hur jag ska göra!!

Kommentarer
Postat av: fia .

min mardröm håller på att uppfyllas. ingen kenneth i sverige. jag får eksem, jag klarar det inte. är det på riktigt att vi inte ska ses typ imorgon ?

Postat av: Jenny

Vi saknar ju dig som bara den, men jag förstår att du funderar ändå. Det är ju verkligen inte mycket som händer här hemma. Jag menar det är ju faktist DU som uppdaterar mig om nytt skvaller för hylte/halmstad å inte tvärtom...hihi!! PUSS

2008-06-13 @ 13:25:44
Postat av: Anonym

jag förstår dig precis..jag funnade ju också! Men tyvärr (eller så är de bra) så får du inte förlänga eftersom du inte har pluggat.. för consen måste skicka in ALLA papper till stamford om man vill förlänga, och har man inte pluggat då så är det helt omöjligt att stanna längre. Men om man bara stannar 1 år så är det bara "din" conse som har hand om papprena... vi snackade om de på förra mötet!



saknar!

2008-06-13 @ 13:54:38
URL: http://sandrisch.blogg.se/
Postat av: JO

här sitter man i sverige-halmstad och biter på tånaglarna och väntar och längtar tills du ska komma! så ska du inte komma? vad händer---??? love you

2008-06-13 @ 22:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback