saker jag saknar med sverige

nu har jag somsagt snart varit i det stora landet usa i 7 månader. jag är själv stolt över mig att jag har klarat det såhär länge. vissa dagar är det svårt och det var jobbigt när bridget behandlade mig som ett rövhål , men någon hemlängtan har jag aldrig haft. snarare tvärtom , jag är lite rädd för att komma tillbaka. känner mig inte alls redo för det. inte ännu.

trots att jag inte haft någon hemlängtan finns det såklart saker och personer man saknar hemifrån. sånt man önskar att man hade eller kunde göra för bara nån minut.

som:
att somna hemma i kökssoffan efter en stor portion kåldolmar , att ligga uppe i soffan och kolla på tv med maja sovandes på magen , att spela 'tubu' ute på altanen med johan, jojjo och anton , att få sova i min egna stora säng , att får krama min mamma , att ställa sig klockan 5 på natten och koka makaroner med joakim , att vara ute och fiska , att kunna springa upp till johan i den rosa morgonrocken när jag behöver honom , att få kärlek och närhet .

ja, listan kan bli hur lång som helst . bara att få vara HEMMA kommer vara underbart. hemma i mitt hus, mitt rum !
att inte behöva bo hemma hos någon annan och ständigt behöva trippa på tårna för att man är rädd att göra fel. DET saknar jag .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback