Fia är bäst

Idag gick jag och fia upp tidigt eftersom vi skulle gå hem till henne innan Holly hann lämna huset. Så vi traskade över till Fis i ösregnet med ett stort golfparaply i näven.
När vi kom fram var dörren låst. Vi gick till baksidan och även den dörren var låst. Gick då tillbak till framsidan och knackade på. Efter 10 minute öppnade Holly dörren. Hon sa 'Sofia' och sen vände hon på klacken och gick upp igen.
Vi visste inte vad vi skulle göra så vi satte oss i köket och väntade på ett mirkael. Ingenting hände så vi började tillslut tåg upp mor Fias rum. Holly sa ingenting när vi gick förbi henne på mellanvåningen.

När vi kom upp på rummet började vi packa ihop Fias kläder så gott vi kunde. Eftersom den ena resväskan var uppe på vinden så kunde vi inte få plats med allt.
Efter en stund ropar Holly från nedre våningen ' Sofia.. You dont need to work today... or the rest of the time'.
Pang sa det i våra öron. Okej att vi visste att någonting skulle hända men det kom ändå som en shock. Efter att Holly sagt sin mening gick hon ut till bilen och körde iväg. Jag hoppade då snabbt upp på vinden och hämtade Fisen väska. Vi slängde ner det sista och ringde till en taxi som körde oss hem till mig.

När vi kom hit berättade vi för Lisa, min mamma, vad som hänt och hon sa att Fia självklart ska bo hos oss tills detta är löst. 
Resten av dagen fick vi ta det lugnt, kollade i lite kokböcker och skrev en matsedel över vad vi ska äta i veckan.
Vi körde sen och handlade och efter det var vi i princip klara för dagen. Lisa kom ner till mitt rum för ca 3e gången och berättade för Fia hur välkommen hon är i våran familj.

Nu är Fia hemma hos sin gamla familj för att ha ett sista möte. Jag hoppas verkligen att det går bra och att min Fis är stark och klarar det. men det vet jag att hon är. Hon är bäst.


Kommentarer
Postat av: fisen .

vi är bäst, tillsammans


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback