Till Mamma

Som de flesta vet är min mamma från Jugoslavien. När hon pratar med min mormor pratar de oftast jugoslaviska med varandra istället för svenska, det är lite jobbigt eftersom jag inte förstår så mycket.
Men om det är någonting jag ska göra innan jag dör så är det att lära mig prata min mammas språk.
Så älskade mamma, nu ska jag försöka skriva en hälsning till dig. Skriv gärna en kommentar om du fattade någonting av det jag skrev :)

Mama,
Ti si pravi anđeo, pre svega moj anđeo!
Čeznem za tobom. Ti biti divan čovek.
Volim te!


haha, fattade du? Jag försökte allefall!!


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jag forstod oversta och nedersta raden XD

Postat av: verica

Hvala ti puno moja voljena julia i ja tebe puno volim i falis mi. Fino pismo si mi poslala. Voli te tvoja mama.

Ja det var inte illa pinkat, vilka fino ord du skickar till din lilla mamma, jag blev allderles rörd. Jag älskar dig också otroligt mycket och det är ju klart att vi ska åka ner till våningen så att du får lära dig prata serbo/kroatiska. Kanske att du och Jenny skulle åka iväg dit ett par månader.
Ikväll var det vår tur att festa loss med lite glass, men det blev med lite jordgubbar...jättegott.
Stor kram från mamma

2008-05-08 @ 21:52:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback