USA election

Idag är det val i USA. Jag kan inte påstå att jag någonsin varit intresserad av politik, men efter mitt år i staterna lärde jag mig en hel det om den amerikanska politiken. Min första pappa Paul jobbade inom politiken , ibland hade vi fundrace hemma hos oss alla rika jänkare kunde samla in pengar åt olika politiker och jag fick följa med till Guvenören i Virginia etc.

Min andra pappa Bill var helt galen i Obama. Vi hade allvarliga diskussioner om politiken under varje kvällsmat. Han betalade sjukt mycket en gång för att åka och lyssna på Obama. Varje dag uppdaterade han mig om vad som hänt i den politiska världen.

Det gjorde ju inte saken sämre att man bodde i politikens huvudstad, Washington DC. Jag bodde ca 7minuter från vita huset och när Joakim var och hälsade på mig fick vi gå in i vita huset och kolla. Det var riktigt häftigt!
Men som sagt, snart är det klart vem som vinner. McCain eller Obama?
Jag är lätt team Obama! Heja Heja!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Vart gar man for att fa biljetter in till Vita Huset? Ar det gratis?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback