När tålamodet tryter!

Denna veckan har jag ju som sagt jobbar på högstadiet och jag måste säga att jag trvis grymt bra. Det är väldigt stor skillnad från förskolan men jag trivs på båda ställerna. Jag har verkligen lärt mig att man måste ha stort tålamod när man jobbar med människor, framförallt med barn och ungdomar. Men i onsdags sprack mitt tålamod. Jag hade en kemi lektion och eleverna kollade på film. Då skjuter någon in papper under dörren och springer sen iväg. Första gången brydde jag mig inte så mycket. Sen hände det igen och när jag öppnade dörren var de borta. Då började tålamodet tryta eftersom de störde klaasen som kollade på filmen, så jag satte mig på en stol jämte dörren. När pappren kom in 3e  gången var jag berädd och ryckte upp dörren. Jag lyckades haffa de tre tjejerna och tog in dem i klassrummet så de fick skämmas inför alla!  Sen satte jag mig på stolen igen och helt plötsligt skjuter någon in papper igen. Då jävlar var jag förbannad. Ryckte upp dörren snabbt som fan och gav tjejerna en utskällning som kallas duga! Hehe! När jag väl är arg är jag riktigt arg och jag kan garantera att de aldrig kommer kasta in några papper igen :)

Kommentarer
Postat av: mommo

Bravo min älskling ! någon ordning o reda ska det vara i klassen när så duktig lärare undervisar, jag skulle också vara arg det vet du, puss o kram, momo

2008-10-25 @ 12:35:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback