Imorgon ska jag fiska!!!!!

Imorgon ska jag göra något som jag äälskar. Något som det var riktigt riktigt längesedan jag gjorde. Jag ska ut och FISKA! Finns det något bättre? Nej, tror inte det. På min och Jonatans tid fiskade jag mycket ute på dreas sjö. Men efter det har det tyvärr inte blivit mycket alls.
Jag verkligen älskar att åka ut med en båt (stå vid kanten funkar med okej) och slänga iväg draget. Eller nu ljög jag lite. För jag gillar ju att meta mer. Sitta och kolla på flötet tills det sjunker ner. Och då ska man dra upp den lilla firren. Fast att fiska med kastspö är ju med kul, speciellt om man får en  stoor gädda som gör så mycket motstånd att man knappt kan dra in den!

Imorgon ska jag som sagt ut och fiska. Jag, Johanna, Johan och Albert ska ut med Jojjo och Alberts båt i Järnanäs. Det kommer antagligen bli en jämn tävling men jag ska göra allt som står i min makt för att vinna. Minst 7 abborrar och 4 gäddor ska jag dra upp.
Kvällen kommer förhoppningvis avslutas med ett herrans party för oss fyra. Sist vi fyra drack till det hemma hos Johan blev det sängdags vid halv 5. Det kan tyckas vara lite svagt av oss så vi får slå det med hästlängder imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback