London part 2 - BRITNEY KONSERTEN

Britneys konsert - Ja, vad ska man säga?

Innan konserten började var jag riktigt nervis och trodde nästan att jag skulle fälla en tår. Varken jag eller mina andra tjejer kunde fatta att vi skulle få se självaste Britney Spears, våran största idol.

Konserten började som en circus, det var clowner som sprang runt, lilleman himself (en dvärg), en tjej som rockade massvis med rockringar, en annan tjej som hoppade upp i luften och gjorde volter och annat och sedan landade på en smal pinne (riktigt imponerande faktist).
Sen kom hon, BRITNEY SPEARS, som en ängel från himlen. Jag och Mia som satt jämte varandra kunde inte fatta det. ' Är det hon? Jaa, det är hon! DET ÄR HON! Kan du fatta?? Inte jag heller!!!! Fy faaan!'

Konserten flöt på men det blev aldrig något riktigt WOW! Jag hade antagligen för stora förhoppningar och konserten levde verkligen inte upp till det. Först och främst kom inte Pussycat Dolls som skulle vara förband. Istället var det nån tjej som hette Ciara. Who the fuck is Ciara? Hon har tydligen släppt nån låt med Justin Timberlake men hon var ingen att hänga i granen. Jag vet inte om hon missuppfattade det hela? Hon trodde tydligen att hon var med i en porrfilm och juckade på som bara den på scenen.

Sen att Britney mimade hela konserten igenom är ju bara total KATASTROF! (förutom till låten everytime) Jag visste iofs innan konerten att hon skulle mima men hade ändå hoppats att det skulle vara mer verkligt. Hon körde även 2-3 låtar som jag aldrig hade hört innan. Och vad hände med storbilds tvn? Glömde hon sätta på den eller?
Sen att vi hade en rad bitterf*ttor bakom oss som lipade när vi ställde oss upp och dansade (vem gör inte det när womanizer drar igång?) gjorde mig pissed off. Så jag sa några väl valda ord till dem.

Hade det inte varit så att jag och Sandra varit på Spice Girls förra året och sett deras otroooligt grymma konsert hade jag säkert tyckt att Brittans var mycket bättre. Men det fanns ingen chans att Britney kunde bräcka dem. Deras konsert var den bästa jag någonsin varit på och det ska mycket till för att slå den.

Så nej, skärpning Britney. Du är still min största idol men detta var inte som jag hoppats på. Själva showen var grym med trollerier och andra grejer, men att mima igenom en hel konsert det gör man inte, även om man heter Brittan Spears. Om hdu så hade sjungt lika falskt som jag gör hade jag tyckt om dig ändå!

Shape up Britney - du kan bättre!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback