Sveriges populäraste namn

När jag var inne på aftonbladet nyss såg jag listan över de mest populära namnen i Sverige förra året. Självklart är mitt otroligt vackra namn med på listan men det namn som snodde 1a platsen från mig är ju ett ännu vackrare namn. Maja! Precis som min egna lilla bebis heter.

Även om jag inte kommer skaffa barn än på några år så funderar man ju lite på vad man vill att ens barn ska heta. Jag har alltiid tyckt att långa namn är fina. Sen vill jag också att mina barn ska börja på samma bokstav (om jag nu får mer än ett barn!). Hade jag fått en son just idag skulle jag döpt honom till Vincent. Lagom långt och inte jättevanligt namn.

SVERIGE 2008
Flickor: 1. Maja 2. Julia 3. Emma 4. Elsa 5. Ella

Pojkar: 1. Lukas 2. Oskar 3. Elias 4. William 5. Hugo


Kommentarer
Postat av: Anonym

Och min bebis kom på första plats hos pojkarna ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback