nära döden!

Som ni säkert vet far vi runt på mopeder här på Koh Tao. Ibland kan det vara aningen riskfyllt då vägarna kan se ut hur som helst. Vi har verkligen haft turen att aldrig välta med moppen.. fram tills förra veckan. Och allt var helt och hållet Rickards fel. Inte bara det, han satt inte ens på moppen när den välte! Jag ska ta det från början så kommer ni säkert hålla med mig sen.
Vi var påväg hem efter att ha varit ute och käkat kvällsmat. Vi befann oss i området Sairee vilket är det område på Koh Tao där det vistas mest folk kvällstid. Rickard körde och jag satt bakom. Plötsligt ringde min mobil så jag bad Rickard köra till kanten så jag kunde svara. Telefonsamtalet var till Rickard så jag gav honom telefonen och pekade att han kanske skulle gå bort lite från vägen så han kunde höra bättre. Vad gör han då? Han kliver av moppen och går iväg helt utan att tänka på att jag sitter bakom och inte når ner till marken!!!
På bara några sekunder har Rickard hunnit säkert 3 meter och jag, helt utan överdrift, ligger klämd mellan marken och moppen. Jag var så klämd att jag inte lyckades rubba moppen utan fick bli kvar där. Vad gör Rickard då undrar ni säkert? Han står kvar och pratar medans bilar kör förbi och tutar och människor står och skrattar! Ja, det var ganska pinsamt!
Rickard fick höra både ett och annat väl valt ord från mig innan vi körde därifrån!
Ni håller väl ändå med mig att det helt och håller var Rickards fel??

Här ser mitt mörbultade ben efter kraschen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback