Mount Vernon

Hur i hell kunde jag missa Mount Vernon när jag bodde här? Det är ett av de vackraste platser jag någonsin varit på.
Vi åkte dit ganska tidigt på förmiddagen och åt en i lunch i äkta 1700-tals anda, supermysigt! Därefter traskade vi runt på det som en gång i tiden var George Washingtons mark. Tänk att få bo på ett sådant sagolikt ställe! Hans hus (det vita) ligger precis vid Potomac River och har säkert en av de bästa utsikterna i hela Virginia. Efter vandring och 20kg svett var det våran tur att gå in och titta i huset. Tacka vet jag Bill som köpte de litet dyrare biljetterna så vi fick gå före hela kön. Hihi!
Inuti huset var det fantastiskt vacker men tyvärr fick man inte ta bilder där inne. Ni får helt enkelt föreställa er hur fint det var eller åka dit själva, något som jag rekommenderar om man har vägarna förbi DC!
Även självaste George Washington var där idag så jag passade på ett ta en bild med honom medans han levde!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback