Uppsala - the last part

Jag ska självklart berätta klart om våran vistelse i Uppsala. På fredagskvällen var vi somsagt hemma hos Rickards syster Sofia och hennes pojkvän Sebastian på middag tillsammans med Rickards föräldrar. De bjöds på utsökt mat och trevligt sällskap. Senare på kvällen var det dags för bowling! Jag kan väl säga som så att jag kom allefall inte sist! Inte näst sist heller.

Efter bowlingen gjorde jag, Rickard, Sofia och Sebastian stan osäker. Vi gick till ett ställe där man kunde sjunga karaoke. Jag och Rickard dammade av den gamla Grease dängan, you're the one that I want. Vilken duett!, oslagbart! och ännu bättre var det att Rickards mick inte funkade! (mer av mig = top noch!) Dock fick han köra en helt egen låt efter vårt framträdande, varning på stan med Mange Uggla så han blev nöjd.
Sofia och Sebastian sjöng värsta schlagern och fick hela stället att gunga!
Karaoke i all ära, men det roligaste var ändå att umgås med Sofia och Sebastian. Det var första gången som bara vi fyra umgicks och det var verkligen skoj.
På lördagen var det supervarmt ute så jag och Rickard började dagen med att lägga oss i en varsin solstol och pressa. Senare gick vi ut på en rejäl runda genom stan med Rickards mamma som guide. Statsparken i Uppsala är lätt mitt nya favorit ställe, såå himla mysigt det var där!
Kvällen avslutades med grillning och en film.

Tack för denna helgen Uppsala - hoppas vi ses snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback