Bjässe Gecco på besök

Ja, fiskningen kunde väl gått bättre om man säger så. Efter att ha kört över ön till Au Leuk (som inte är den lättaste vägen kan jag lova er) och är redo för lite fiske kommer en thaigubbe springandes och skriker no fishing from the rock, no fishing from the rock!!!!
Så vi la våra handdukar på stranden och tog oss ett dopp istället! Ganska skönt med tanke på att vi inte badat sedan vi kom fram.
Nu ikväll var vi iväg alla fyra och käkade och det är egentligen helt sjukt hur billigt det är med mat här. Vi beställde sammanlagt fyra olika rätter thaimat, en stor öl och två stora flaskor vatten. Och priset på det? 325 bath dvs ca 75kr. Det är nästan vad man får betala för en rätt hemma i Sverige.
Holy Shit! Jag såg precis en bjässe gecco sitta på rutan jämte mig. Höll nästan på att lägga en sats i brallan så rädd jag blev! Fick ropa ner killarna som sitter på mellanvåningen och kollar film så jag kunde våga mig ut och ta några bilder till er :) 
Efter en felkörning fick vi stanna för lite kartläsning.. vägen är fortfarande ganska bra här.

Sen är det bumpy ride som gäller!



Min favoritstrand på Koh Tao - Au Leuk

Här ser ni en normalstor geccoödla och en bjässe!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback